Українська мова




·         Узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Дієслово»:
·         Удосконалити вміння визначати морфологічні ознаки дієслова, його синтаксичну роль шляхом здійснення морфологічного розбору;
·         Пояснювати основні орфограми у дієсловах, використовуючи вивчені правила правопису.
Розвивальна:
·         Розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати й конструювати мовні явища; стисло висловлювати свої думки;
·         Розвивати образне, логічне та критичне мислення;
·         Збагачувати словниковий запас учнів;
·         Удосконалювати  культуру усного і писемного мовлення.
Виховна:
·         За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів найкращі моральні якості;
·         Виховувати любов та бережливе ставлення до природи та надбань свого народу;
Цілі уроку:
Учні знають:
·         Що таке дієслово та його морфологічні ознаки;
·         Форми дієслова;
·         Способи творення дієслова.
Учні вміють:
·         Знаходити дієслова у реченні та визначати їх синтаксичну роль;
·         Робити морфологічний розбір дієслова;
·         Правильно утворювати дієслівні словосполучення з іменниками та займенниками;
·         Використовувати у мовленні конструкції з різними формами дієслова;
·         Робити переклад словосполучень з російської мови;
·         Доповнювати текст додатковою інформацією.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого. Урок-гра

Методи і прийоми: групова робота, інтелектуальна розминка (експрес-опитування), «Світлофор»,  «Піймай помилку», «Я—редактор», кодове письмо, випереджувальні завдання, робота з текстом, робота з підручником, робота біля дошки, творчі завдання.
Внутрішньо предметні зв’язки:
            Лексикологія і фразеологія: засвоєння найуживаніших прислів’їв, приказок, фразеологізмів, до складу яких входять дієслова.
            Фонетика: вимова дієслів на –ться, -шся.
            Правопис: правопис дієслів на –ться, -шся; не з дієсловами; правопис дієслів умовного способу; -е, -и, в особових закінченнях дієслів.
            Текст: визначення теми, основної думки тексту, типу мовлення; складання власного висловлювання.
            Культура мовлення і стилістика: засвоєння дієслівних словосполучень.

Обладнання: підручник, опорні схеми(створені учнями), скринька, картки із завданнями, текст для перевірки міні-диктанту, кольорові картки для світлофору.
ХІД УРОКУ
І. Мотиваційний етап
Давайте з вами налаштуємося на плідну роботу, з’ясуємо вашу емоційну готовність до уроку за допомогою «світлофора».
1. «Світлофор»
            Більшість із вас позитивно налаштовані на урок. Кожна команда обрала собі капітана, розподілила ролі. Тоді  почнемо.

ІІ. Оголошення теми, мети, з’ясування цілей уроку
  1. Ріка очікувань
(Діти записують на папері, що вони очікують від уроку.)

ІІІ. Вироблення практичних вмінь і навичок (хід гри)
  1. Перевірка домашнього завдання (випереджувальне завдання)
Вдома вам необхідно було підготувати обрану вами тему у вигляді схеми, таблиці, так, як ви її бачите і презентувати на уроці. За результатами жеребкування розпочинає команда___________. На презентацію кожній команді виділяється 3 хв.

  1. «Скринька-сюрприз»
Щоб відімкнути скриньку, необхідно дібрати цифровий код до замка. Відгадати цифри можна за допомогою правильних відповідей на запропоновані запитання. Ви записуєте номери речень—це і буде код. На виконання завдання відводиться 4 хв.
Речення для аналізу.
  1. Уміння говорити правду—риса шляхетна.
  2. Жити—добро творити.
  3. Задля друга нового не покидай давнього.
  4. Хто вітається кийком, тому відповідають дрюком.
  5. Коли б знав, де впаду, то соломки підстелив.
  6. Не розбивши крашанки, не спечеш яєчні.

Запитання.
  1. У якому реченні дієслово наказового способу?
  2. У якому реченні дієслово виконує синтаксичну роль означення?
  3. У якому реченні вжито дієслово умовного способу?
  4. У якому реченні дієслово виконує синтаксичну роль підмета?
  5. У якому реченні вжито лише неперехідне дієслово?
  6. У якому реченні вжито форму дієслова—дієприслівник?

КОД: 3-1-5-2-4-6
Команда, яка швидше справилась, отримує право першою зірвати три пелюстки з чарівної ромашки.

  1. Чарівна ромашка
На стіл викладається чарівна ромашка із шістьма пелюстками, на звороті яких записано завдання. На виконання дається 6 хв.
1.              Відредагуйте словосполучення: дякувати Вас,  я вибачаюсь, зачинити очі, приймати участь, телефонувати до нього.
2.              Розрізніть за значенням, складіть речення: розв’язувати і вирішувати.
3.              Як правильно і чому: нездужати чи не здужати? Складіть речення.
4.              Підберіть дієслова-синоніми до фразеологізмів. З одним фразеологізмом складіть речення. Тримати язик за зубами, палиці в колеса стромляти, робити з мухи слона.
5.              здійсніть переклад: идти по берегу, говорить на украинском языке, смеяться над тобой.
6.              Утворіть видову пару за допомогою чергування голосних звуків: сидіти, зачіпати, вивчати, ступати, лишати, витікати.

4. Міні-диктант(1-2 хв)
            Бусли—улюблені птахи українського народу. Лелеки не бояться людей і часто селяться на подвір’ї. З цими птахами пов’язано багато легенд. Існує повір’я, що в оселі, над якою збудували гніздо чорногузи, завжди пануватимуть щастя і злагода. Дивишся на гніздо і радієш.
  1. Фізкультхвилинка (1 хв)
Команди встають із-за парт. Команда1—І дієвідміна, команда 2—ІІ дієвідміна.
Хочу(І). біжу(ІІ), бігаю(І), лечу(ІІ), дихаю(І), учу(ІІ), молочу(ІІ), будую(І), доглядаю(І), мовчу(ІІ), згадую(І).
6. Робота з текстом
            Учні отримують надрукований міні-диктант та завдання до нього. На виконання завдань—10 хв.
            Для успішного виконання завдань ви можете звернутися до підручника (ст.         )
  1. Самоперевірка тексту.
  2. Визначте тему, ідею тексту(І команда); стиль і тип мовлення(ІІ команда).
  3. Що ви знаєте про лелек. Складіть і запишіть 2 речення, які б логічно продовжували текст.
  4. У якому рядку морфологічний розбір дієслова виконано правильно?
А) Пануватимуть—дієслово, вказує на дію, початкова форма—панувати,  відповідає на питання що робитимуть?, недоконаний вид, неперехідне, дійсний спосіб, майбутній час, складена форма, 3 особа однини, І дієвідміна, присудок.
Б) Пануватимуть—дієслово, вказує на дію, початкова форма—панувати,  відповідає на питання що робити?, недоконаний вид, неперехідне, дійсний спосіб, майбутній час, складена форма, 3 особа множини, І дієвідміна, присудок.
В) Пануватимуть—дієслово, вказує на дію, початкова форма—панувати,  відповідає на питання що робитимуть?, недоконаний вид, неперехідне, дійсний спосіб, майбутній час, складна форма, 3 особа множини, І дієвідміна, присудок.
5. Вкажіть безособове дієслово:
А) бояться;             Б) пов’язано;               В) улюблені.
6. Визначте спосіб словотвору дієслова збудували.
А) префіксальний;           Б) суфіксальний;            В) префіксально-суфіксальний.
7. Яке речення ускладнене однорідними присудками?
А) перше;                         Б) друге;                      в) четверте.

7. Конкурс капітанів
            Капітани отримують завдання і виконують його на дошці, а команда—в зошитах. Час виконання—1 хв.
Зробити фонетичний запис дієслів бояться, дивишся.

8. Далі! Далі! Далі!
Кожній команді пропонується впродовж хвилини дати відповідь на якнайбільшу кількість  запитань. Якщо відповідь не знаєте, то кажете: «Далі!»
Запитання для І команди
  1. Повнозначна частина мови, що означає дію або стан предмета, називається…
  2. Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?
  3. Які морфологічні ознаки властиві інфінітиву?
  4. Які дієслова належать до першої дієвідміни?
  5. На яке питання відповідають дієслова доконаного виду?
  6. Які синтаксичну функцію виконують у реченні безособові дієслова?
  7.  Який спосіб дієслів означає не реальну, а бажану чи можливу за певних умов, дію?
  8. «Вивчатиму»—проста чи складна форма майбутнього часу?
  9. Назвіть найпродуктивніший спосіб творення дієслів.
  10.  Антонім до слова «ввійти».

Запитання для ІІ команди
  1. Незмінна дієслівна форма, яка, називаючи дію або стан предмета, не вказує на час, особу, число, спосіб і відповідає на питання що робити? Що зробити?
  2. Яким членом речення може виступати інфінітив?
  3. Які є способи дієслова?
  4. Які дієслова належать до другої дієвідміни?
  5. На яке питання відповідають дієслова недоконаного виду?
  6. Скільки форм має дієслово?
  7. Як пишуться частки би, б з дієсловами?
  8. Якого способу використовуються дієслова у спонукальних реченнях?
  9. Як пишуться дієслова з префіксом недо-?
  10. Автор підручника з української мови.

ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап
  1. Чи досягли цілей уроку?
(звернення до ріки очікувань)
2. Взаємооцінювання
На оцінювальних листках поставте у першу колонку самі собі оцінку, у другу колонку—оцінку сусідові.
З. «Світлофор»
Чи змінився ваш емоційний стан під час роботи на уроці?

4. Слово журі
Скажіть, будь ласка, яка команда краще, активніше, яскравіше працювала на уроці і стала переможцем?

Команда-переможець отримує +1 бал до поставленої оцінки.

V. Домашнє завдання (диференційоване)
1. Учні, які отримали за роботу на уроці високий і достатній бал (7-12), скласти твір-мініатюру на тему: «Без труда—нема плода», використовуючи різні форми дієслова.
2. Учні, які отримали середній бал(до 7), виконують вправу _____.
3. УСІ: повторити ще раз теоретичний матеріал з теми дієслово.



Обставина як другорядний член речення.

Соціокультурна змістова лінія—«Осінь»


Мета:
ü поглибити знання учнів про обставину як другорядний член речення, порівняльний зворот, його роль у художніх текстах;
ü сформувати вміння визначати види обставин;
ü розвивати пунктуаційні вміння;
ü удосконалювати навички правильно використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні;
ü за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти осмисленню основних цінностей людини;
ü розвивати творчі вміння самостійно розв’язувати нові пізнавальні завдання;
ü удосконалювати мовленнєво-мислительні вміння усвідомлювати тему й основну думку;
ü виховувати любов до природи, збереження її краси.

Правопис: виділення порівняльних зворотів комами.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Внутрішньопредметні зв’язки:
         Лексикологія і фразеологія: засвоєння прислів’їв і приказок, крилатих висловів.
         Фонетика і орфоепія: правильна вимова слів.
Культура мовлення і стилістика: обставини місця, часу як засіб зв’язку речень у розповідних текстах.
         Текст: удосконалення будови і зв’язності розповідного й описового тексту, використовуючи різні види обставин.
         Граматика: спостереження за використанням вивчених частин мови в ролі обставин

Обладнання: проектор, перфокартки, тексти, «розсипані речення», смайли—картки самооцінювання, підручник, папіп з клейкою смужкою.


ПЕРЕБІГ УРОКУ
І МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
         Привітання та побажання гарного настрою та плідної роботи.

ІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ УРОКУ. ФОРМУВАННЯ ЦІЛЕЙ
1.     Слово вчителя
Як ви думаєте, що сьогодні на уроці ми будемо робити? Запишіть на постерах.
Вивішуємо учнівські передбачення на «берег надії».
Прослухайте вірш М. Бажана і сформулюйте соціокультурну змістову лінію уроку.
                   Падає з дерев пожовкле листя,
                   День уже в обіди догорів,
                   Кажуть, що в ночі на передмістя
                   Осінь приблукала з хуторів.

ІІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1.     Орфографічний практикум (Робота з перфокартками)
1 дав..о, позмі..о, стара..о, черво..о;
2 глиби..о, замисле..о, попідти..ю, беде..о;
3зра..я, щоде..о, розкіш..о, журавли..о;
4 негада..о, незбагне..о, гости..о, безжур..о.
        
2. Самоперевірка та самооцінка
Правильно написане слово оцінюється в 0,25 бали. Максимальна кількість балів за це завдання—4. Оцінку записуємо на смайлик.

         3. Проблемне питання
Чому в орфографічному практикумі ми використали орфограму саме на правопис прислівника?

         4. Робота з таблицею «Другорядні члени речення»

ІV УСВІДОМЛЕННЯ ТЕОРЕТИЧНОГО МАТЕРІАЛУ У ПРОЦЕСІ ОПРВЦЮВАННЯ ТАБЛИЦІ
         1. Робота з підручником.
Опрацювання таблиці «Види обставин за значенням». (ст.119)

V ВИКОНАННЯ СИСТЕМИ ПРАКТИЧНИХ ЗАВДАНЬ
         1. Дослідження-відновлення
Відновити прислів’я і приказки, вставити замість крапок обставини з довідки. Усно визначити вид обставини.
Добре діло твори...
Правда і  ...не втоне.
Від... не вмирають.
Доброму...добре.
Кривда людська...вилазить.
Добро...пам’ятається.
Довідка: довго, скрізь, сміло, в морі, щастя, боком.


         2. Робота з текстом «Пізня осінь»
         Настала пізня осінь. Погода вже кілька днів стояла дуже погана. Глухо завивав та свистів вітер. На сірому небі не було жодного просвіту: всюди висіли низькі й густі хмари. Дощ лив не стихаючи; часом він ставав ще густішим і з вищанням розпливався по шибках.
         Дерева стояли голі і здавалися якимись сірими, непривітними. Навкруги були засипані опалим листям калюжі.
         Від холоду все живе поховалося. Навіть горобці притихли, і граки десь поділися.

         Завдання до тексту:
§  Виразно прочитайте текст.
§  Визначити тему та ідею тексту.
§  Знайти обставини, визначити їх вид та спосіб вираження.
§  Зробити повний синтаксичний розбір виділениречень.
§  Зробити фонетичний розбір слів осінь, вищанням.

3. Робота в парах
В пари об’єднуються за кольором смайлика.
В конверті розсипались речення. Скласти й записати речення. Довести, чи потрібна кома.
Дощ ллє як з відра. Сашко рухався як черепаха. Я знаю Миропіль як сво п’ять пальців. Остап тремтить як осика. Хлопець працював як проклятий. У нього мова солодка як мед. Джеря був роботящий як віл. Олег від сорому почервонів як рак. Торт тане як сніг. У нього язик гострий як бритва.

4.     Творче моделювання
Поширити речення обставинами відповідно до їх виду.
Синтаксис необхідно вивчати         1) обставина способу дії,
2) обставина мети,
3) обставина часу.

Осінь заглянула   1) обставина способу дії,
2) обставина місця,
3) обставина допустова.

5.     Пунктуаційний практикум
Вправа 180 Списати, поставити розділові знаки.

         6. Самоперевірка

VІ СИСТЕМАТИЗАЦІЯ Й УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
1.     Бліц-опитування
-         На що вказує означення?
-         Які види означень ви знаєте?
-         Як називається образне означення в художньому мовленні?
-         Що таке прикладка?
-         Як можуть писатися прикладки?
-         Що означає додаток?
-         Додатки бувають...
-         Які види обставин ви знаєте?
-         Яким членом речення, як правило, виступає порівняльний зворот?

VІІ РЕФЛЕКСІЯ
*    Чи досягли поставленої мети?
*    Чи сподобався вам урок?
*    Що найбільше запам’яталося на уроці?


VІІІ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
За матеріалами уроку написати твір-мініатюру «Золота осінь», використовуючи різні види обставин.



Узагальнення і систематизація вивченого з теми»Дієслово». Морфологічний розбір дієслова


Мета уроку:
         Навчальна:
ü Узагальнити і систематизувати знання з теми «Дієслово»;
ü Удосконалити вміння визначати морфологічні ознаки дієслова, його синтаксичну роль шляхом здійснення морфологічного розбору;
ü Пояснювати основні орфограми у дієсловах, використовуючи вивчені правила правопису.
Розвивальна:
ü Розвивати творчі вміння зіставляти, порівнювати, моделювати і конструювати мовні явища; стисло висловлювати свої думки;
ü Розвивати образне, логічне та критичне мислення;
ü Збагачувати словниковий запас учнів;
ü Удосконалювати культуру усного і писемного мовлення.

Виховна:
ü За допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів найкращі моральні якості;
ü Виховувати любов та бережливе ставлення до природи та надбань свого народу.

Цілі уроку:
Учні знають:
ü Що таке дієслово та його морфологічні ознаки;
ü Форми дієслова;
ü Способи творення дієслова.

Учні вміють:
ü Знаходити дієслова в реченні та визначати їх синтаксичну роль;
ü Робити морфологічний розбір дієслова;
ü Правильно утворювати дієслівні словосполучення з іменниками та займенниками;
ü Використовувати у мовленні конструкції з різними формами дієслова;
ü Робити переклад словосполучень з російської мови;
ü Доповнювати текст додатковою інформацією;
ü Створювати власні опорні схеми.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації вивченого. Урок-гра

Методи і прийоми: групова робота, інтелектуально розминка (експрес-опитування), «Світлофор», «Піймай помилку», «Я—редактор», кодове письмо, робота з текстом, робота з підручником, робота біля дошки, творчі завдання, випереджувальне завдання.

Внутрішньопредметні зв’язки:
         Лексикологія і фразеологія: засвоєння найуживаніших прислів’їв, приказок, фразеологізмів, до складу яких входять дієслова.
         Фонетика: вимова дієслів на -ться, -шся.
         Правопис: правопис дієслів на -ться, -шся; не з дієсловами; правопис дієслів умовного способу; -е, -и в особових закінченнях дієслів.
Текст: визначення теми, основної думки тексту, типу мовлення; складання власного висловлювання.
Культура мовлення і стилістика: засвоєння дієслівних словосполучень.

Обладнання: підручник, опорні схеми, створені учнями, скринька, картки із завданнями, текст для перевірки міні-диктанту, кольорові картки для «Світлофору».


ХІД УРОКУ
І МОТИВАЦІЙНИЙ ЕТАП
         1. «Світлофор»
З’ясування емоційної готовності учнів до уроку

ІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, ФОРМУВАННЯ МЕТИ, З’ЯСУВАННЯ ЦІЛЕЙ УРОКУ
1.     Ріка очікувань

ІІІ ВИРОБЛЕННЯ ПРАКТИЧНИХ УМІНЬ І НАВИЧОК
1.     Перевірка домашнього завдання
Вдома необхідно було підготувати обрану вами тему у вигляді схеми, таблиці, так, як ви її бачите, іпрезентувати на уроці. За результатами жеребкування розпочне команда_____. На презентацію відводиться 4 хв.

2.     «Скринька-сюрприз»
Щоб відімкнути скриньку, необхідно дібрати цифровий код до замка. Відгадати цифри можна за допомогою правильних відповідей на запропоновані запитання. Ви записуєте номери речень—це і буде код. На виконання завдання відводиться 4 хв.
1. Уміння говорити правду—риса шляхетна.
2. Жити—добро творити.
3. Задля друга нового не покидай давнього.
4. Хто вітається кийком, тому відповідають дрюком.
5. Коли б знав, де впаду, то соломки підстелив.
6. Не розбивши крашанки, не спечеш яєчні.
                   Запитання
1. У якому реченні дієслово наказового способу?
2. У якому реченні дієслово виконує синтаксичну роль означення?
3. У якому реченні вжито дієслово умовного способу?
4. У якому реченні дієслово виконує синтаксичну роль підмета?
5. У якому реченні вжито лише неперехідне дієєслово ?
6. У якому реченні вжито формудієслова--дієприслівник?

Код: 3-1-5-2-4-6
3.     Чарівна ромашка
На столі—чарівна ромашка із шістьма пелюстками, на звороті яких записано завдання. На виконання дається 6 хв.
1.     Відредагуйте словосполучення: дякувати Вас, я вибачаюсь, зачинити очі, приймати участь, телефонувати до нього.
2.     Розрізніть за значенням, складіть речення: розв’язувати і вирішувати.
3.     Як правильно і чому: нездужати чи не здужати? Складіть речення.
4.     Підберіть слова-синоніми до фразеологізмів. З одним фразеологізмом складіть речення. Тримати язик за зубами, палиці в колеса стромляти, робити з мухи слона.
5.     Здійсніть переклад: идти по берегу, говорить на украинском языке, смеяться над тобой.
6.     утворіть видову пару за допомогою чергування голосних звуків: сидіти, зачіпати, вивчати, ступати, лишати, витікати.

4.     Міні-диктант (1-2 хв)
Бусли—улюблені птахи українського народу. Лелеки не бояться людуй і часто селяться на подвір’ї. З цими птахами пов’язано багато легенд. Існує повір’я, що в оселі, над якою збудували гніздо чорногузи, завжди пануватимуть щастя і злагода. Дивишся на гніздо і радієш.

5.     Фізкультхвилинка
Команда 1—І дієвідміна (хлопають), команда 2—ІІ дієвідміна (топають).
         Хочу, біжу, бігаю, лечу, дихаю, учу, молочу, будую, доглядаю, мовчу, згадую.

6.     Робота з текстом
Учні отримують надрукований міні-диктант та завдання до нього. На виконання завдань—10 хв.
Для успішного виконання завдань можете звернутися до підручника (ст.117)

1.     Самоперевірка тексту.
2.     Визначити тему, ідею тексту (І команда);       стиль і тип мовлення (ІІ команда).
3.     Що ви знаєте про лелек? Складіть і запишіть два речення, які б логічно продовжували текст
4.     У якому рядку морфологічний розбірдієслова виконано правильно?
А) Пануватимуть—дієслово, вказує на дію, початкова форма—панувати, відповідає на питання що робитимуть?, недоконаний вид, неперехідне, дійсний спосіб, майбутній час, складена форма, 3 особа однини, І дієвідміна, присудок.
Б) Пануватимуть—дієслово, вказує на дію, початкова форма—панувати, відповідає на питання що робити?, недоконаний вид, неперехідне, дійсний спосіб, майбутній час, складена форма, 3 особа однини, І дієвідміна, присудок.
В) Пануватимуть—дієслово, вказує на дію, початкова форма—панувати, відповідає на питання що робитимуть?, недоконаний вид, неперехідне, дійсний спосіб, майбутній час, складена форма, 3 особа множини, І дієвідміна, присудок.
5. Вкажіть безособове дієслово
А) бояться,          Б) пов’язано,      В) улюблені.
         6. визначте спосіб словотвору дієслова збудували.
А) префіксальний,       Б) суфіксальний,                    В) префіксально-суфіксальний
         7. Яке речення ускладнене однорідними присудками
А) перше,            Б) друге,             В) четверте.

7.     Конкурс капітанів
Капітани отримують завданні і виконують його на дошці, а команди—в зошитах. Час виконання—1 хв.
Зробити фонетичний розбір дієслів бояться, дивишся.

8.     Далі! Далі! Далі!
Кожній команді пропонується впродовж хвилини дати відповідь на якнайбільшу кількість запитань. Якщо відповідь не знаєте, то кажете: «Далі!»
                                      Запитання для 1 команди
1. Повнозначна частина мови, що означає дію або стан предмета, називається...
2. Яким членом речення найчастіше виступає дієслово?
3. Які морфологічні ознаки властиві інфінітиву?
4. Які дієслова належать до І дієвідміни?
5. На яке питання відповідають дієслова доконаного виду?
6. Яку синтаксичну функцію виконують у реченні безоособові дієслова?
7. Який спосіб дієслова означає не реальну, а бажану чи можливу за пквних умов дію?
8. «Вивчатиму»»—проста чи складена форма майбутнього часу?
9. назвіть найпродуктивніший спосіб творення дієслів.
10. Антонім до слова «ввійти».

                                      Запитання для 2 команди
1. Яким членом речення виступає інфінітив?
2. Незмінювана дієслівна форма, яка, називаючи дію або стан предмета, не вказує на час, особу, число, спосіб і відповідає на питання що робити? що зробити?
3. Які є способи дієслова?
4. Які дієслова належать до ІІ дієвідміни?
5. На яке питання відповідають дієслова недоконаного виду?
6. Скільки форм має дієслово?
7. Як пишуться частки би, б з дієсловами?
8. Якого способу використовуються дієслова у спонукальних реченнях?
9. Як пишуться дієслова з префіксом недо-?
10. Автор вашого підручника з української мови?

ІV РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮВАЛЬНИЙ ЕТАП
1.     Незакінчене речення
Сьгодні на уроці я (поглибив..., закріпив..., пригадав...)
         2. Взаємооцінювання
         3. «Світлофор»
         4. Слово журі.

V ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
         Повторити параграфи з теми «Дієслово». Підготуватися до контрольної роботи.









Немає коментарів:

Дописати коментар