Варіант 1
І рівень (0,5 бала)
1. Скільки дієслів у наведеному реченні. Зашепотіли листочки, оповідаючи сни свої,
заметушилася у травиці комашня, розітнулося в гущині голосне щебетання.
А) 3, Б) 4, В) 5,
Г) 6.
2. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділене
дієслово.
Мистецтво слухати дано не
кожному.
А) підмет, Б)
присудок, В) додаток, Г) означення.
3. Літеру е (є) треба
писати в обох дієсловах дійсного способу в рядку
А) біж..мо, маж..мо,
В) танцю..мо, засво..мо,
Б) диву..мося, гра..мо,
Г) поміт..мо, поверн..мо.
4. Неправильно утворено форму
наказового способу дієслів в рядку
5. Укажіть прислів'я, у якому в особових
закінченнях дієслів пишемо -и-:
А) Що посі..ш, те й пожн..ш;
Б) Як дба..ш, так і ма..ш;
В) Сонного не розбуд..ш, лінивого не навч..ш;
Г) Брехнею світ пройд..ш, та назад не верн..шся.
6. Укажіть рядок, у якому в усіх дієсловах
пишемо апостроф:
А) роз..яснити, з..економити;
Б) б..ю, лл..єш;
В) розм..якшити, підв..язати;
Г) роз..юшити, з..ініціювати.
7. Укажіть рядок, у якому у префіксах усіх
дієслів пишуть -е-:
А) пр...парувати, пр..тендувати;
Б) пр..бавляти, пр..берегти;
В) пр..думати, пр..дстати;
Г) пр..бадьоритися, пр..биратися.
8. Укажіть речення, у якому дієслово линути
вжито в прямому значенні:
а) Хай правда по світу полине;
б) Серце лине до коханого;
в) Лине думка поміж люди;
г) Орел у небі плавно лине.
ІІ рівень (1,5 бали)
1.Згрупуйте
дієслова за способом написання та запишіть їх, розкриваючи дужки.
(Не)вдасться, (не)хтують, давно вже
(не)здужаю, (не)здужаю це подолати, трохи (не)дочуваю,(не)дооцінюєш,
(не)оцінили.
2.Вставте пропущені літери, укажіть у дужках
дієвідміну дієслова.
Залиш..мось ( ), поліпш..те ( ), побор..мо( ),
прив'яж..те ( ),
відімкн..мо ( ), розділ..те ( ).
ІІІ рівень (2 бали, 1 бал)
1.Установіть відповідність між формами
дієслова й наведеними прикладами.
1. інфінітив
2.
особова
форма
3.
безособова
форма
4.
дієприкметник
|
А показуючись
Б милуватися
В розпечений
Г іскриться
Д хмариться
|
2.Напишіть, у якому способі вжито дієслово у
реченні
Чи не допоміг би ти мені розв’язати задачу?
ІV рівень (2 бали)
Зробіть морфологічний аналіз дієслова за
поданою схемою.
Пахла чорна земля на пагорбах між заплавами…
Варіант 2
І рівень (0,5 бала)
1. Скільки дієслів у наведеному реченні. Звучи! Хай серце відпочине, Спів хай
зачарує рідний край. Наша пісне, пісне
солов’їна, - своїх слів крилатих не втрачай!
А) 3, Б) 4, В) 5,
Г) 6.
2. З’ясуйте, яким членом речення виступає виділене
дієслово.
Мама загадала збиратися додому.
А) підмет, Б)
присудок, В) додаток, Г) означення.
3. Літеру е (є) треба
писати в обох дієсловах дійсного способу в рядку
А) мож..мо, знайд..мо,
В) купу..мо, ско..мо,
Б) кле..мо, існу..мо,
Г) клич..мо, крут..мо.
4. Правильно утворено форму
наказового способу дієслів в рядку
А) збережемо, Б) розвиваймо, В) заносимо, Г) відповідаємо.
5. Укажіть прислів'я, у якому в особових
закінченнях дієслів пишемо -и-:
А) Посі..ш полову, пожн..ш бур’ян;
Б) Що здобуд..ш у роботі, те й смачніше у
роті;
В) Дорож..ш мирним днем – не грайся словами з
огнем;
Г) Чи далеко зайд..ш без хліба?
6. Укажіть рядок, у якому в усіх дієсловах
пишемо апостроф:
А) об..їхати, бр..язкати;
Б) п..ю, лл..ю;
В) зв..язати, зв..ялити;
Г) кр..якати, з..єднати.
7. Укажіть рядок, у якому у префіксах усіх
дієслів пишуть -е-:
А) пр...зентувати, пр..міювати;
Б) пр..бивати, пр..бігати;
В) пр..дставляти, пр..ставити;
Г) пр..лягти, пр..братися.
8. Укажіть речення, у якому дієслово кидати
вжито в прямому значенні:
а) Не кидай слів на вітер;
б) Мотрю кинуло в жар;
в) Діти кидали сніжки в уявного противника;
г) Не журись, кинь лихом об землю.
ІІ рівень (1,5 бали)
1.Згрупуйте
дієслова за способом написання та запишіть їх, розкриваючи дужки.
(Не)покоїтися про сина, (не)волити, (не)здужаю
тиждень, (не)здужаю це підняти, трохи (не)добачаю,(не)дописати, (не)описувати.
2.Вставте пропущені літери, укажіть у дужках
дієвідміну дієслова.
Збират..мемо (
), сип..те ( ), знаход..ш ( ), спита..те ( ), зна..те (
), зчеп..мо ( ).
ІІІ рівень (2 бали, 1 бал)
1.Установіть відповідність між формами
дієслова й наведеними прикладами.
1. інфінітив
2.
особова
форма
3.
безособова
форма
4.
дієприслівник
|
А мрячить
Б повернувся
В підіймати
Г забувши
Д оповитий
|
2.Напишіть, у якому способі вжито дієслова у
реченні
А хтось візьми та й пусти чутку
про козака-характерника.
ІV рівень (2 бали)
Зробіть морфологічний аналіз виділеного дієслова
за поданою схемою.
Кожен крок вона пам’ятає
з тих його марширувань…
Немає коментарів:
Дописати коментар