1.Мишка
радіє, що діти сплять і не чують, як:
а)
вона краде чуже добро; 
б)
люди веселяться; 
в)
на них полює хазяйка;
г)
люди обманюють.
2.Парубки
запропонували Павлові йти з ними:
а)
погуляти;
б)
шукати скарб;
в)
на рибалку;
г)
на пляж.
3.
Продовжіть вислів: «...як кому Бог дасть щастя, то не треба йому й рідної
матері, не треба і скарбу шукати...»: 
а)
«...він завжди поруч»;
б)
«...життя і так прекрасне»;
в)
«...бо ніколи не знайдеш»;
г)
«...сам скарб його знайде».
4.
У чому полягала помста мишки хазяїнам?
а)
Прогризла всі мішки із зерном;
б)
не давала вночі спати;
в)
знищила гроші;
г)
зіпсувала новий одяг.
5.Чому
Павлусь, герой оповідання О.Стороженка «Скарб», не ходив до школи?
а)
Не хотів; 
б)
не прийняли; 
в)
не віддали батьки;
г)
освоював науку самотужки.
6. Чайка дивувалася із застереження
бути обережною на крижині, бо:
а) не розуміла людської мови;
б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
в) вона не слухає нічиїх порад;
г) була занадто гордою.
а) не розуміла людської мови;
б) їй не страшна повінь–у неї є крила;
в) вона не слухає нічиїх порад;
г) була занадто гордою.
7. Продовжіть вислів «Людина нібито не літає, …
(Л.Костенко. «Чайка на крижині». «Крила»):
а) «…а правду знає»;
б) «…й землі немає»;
в) «…а крила має»;
г) «... а долю має».
а) «…а правду знає»;
б) «…й землі немає»;
в) «…а крила має»;
г) «... а долю має».
8. Коли відбуваються події, описані у
диптиху Л.Костенко «Чайка на крижині». «Крила»?
а) Взимку;
б) влітку;
в) навесні;
г) восени.
а) Взимку;
б) влітку;
в) навесні;
г) восени.
9. Установіть відповідність між портретами, портретними характеристиками та
героями повісті Гр. Тютюнника «Климко».
1 «…Йшов босий, у куцих штанчатах, старій матросці, що була колись голубою,
а тепер стала сіра, та ще в …діжурці. Тій діжурці… було "сто літ”, і не
рвалася вона лише тому, що зашкарубла від давньої мазути».
2 «Він ішов помалу, як гайворон. …Добре бачив крізь солому неголене зморшкувате
обличчя, товсту обвислу нижню губу і високо підняте плече з карабіном на
реміняці. Він був уже підтоптаний… і, певне, йшов до скирти, щоб набрати соломи
під своє утле тіло».
3 «Маленьке-маленьке личко, біле, аж крейдяне, і щільно заплющені повіки,
що здригалися від сонця, а губенята, не червоні, а синюваті, ожинові, невпинно
ворушились, наче шукали щось».
4 «…Сидів просто на землі, обгорнувши ноги старою сукняною ковдрою. На
скронях йому густо висіялася кучерява розсадка сивини, а лице все було в
зморшках. І в кожній зморшці… чаїлась добра лагідна усмішка».
А Оля
Б дядько з базару
Б дядько з базару
В чех-солдат
Г Климко
Д швець
10.
Установіть відповідність між уривками з творів і художніми засобами.
Уривки
з творів
1.
«...мишка чує, в хаті чужим духом пахне» (Б.Лепкий. «Мишка»).
2.
«... руки білі та ніжні, як у панночки» (О.Стороженко. «Скарб»).
3. «Мої корови тільки молока дають, що кіт
наплакав... Спитайте в наших сусідів. Може, продадуть; вони на гроші ласі і
рідного батька продали б, а в нас нема що продавати, хоч і хотіли б».
4.
«Землі немає, то буде небо»
Художні
засоби
А
Порівняння         Б Персоніфікація      В
Антитеза       Г Гіпербола   
Д
Фразеологізм
11. Установіть відповідність між прикладами художніх засобів та прийомів,
використаних О. Стороженком в оповіданні «Скарб», та їх визначенням.
1 «Така з неї добра і покірна жінка; а як дійде діло до її Павлуся, то як
скажена стане…
 …Пика широка та одутловата, як у
того салогуба, а руки білі та ніжні, як у панночки»
2 «Пообідає і знов куня; коли зимою, то знов у просо, а коли літом, то
вийде в садок, ляже під грушею, а часом, глянувши угору, трошки й розсердиться:
"Бісові груші,— пробубонить,— які спілі, і над самісінькою головою висять,
а ні одна ж то не впаде у рот”»
3 Щастя, як горох з мішка, так і сиплеться; глита, як той пуцвіринок; галас
підійме, буцім з його чортяка лика дере; останеться мов сліпий без поводиря;
їсть, аж за ушима лящить
4 «Наймичка доглядала Павлуся, як рідна мати: і годує його, і голову йому
змиє, і розчеше, і роздягає, і стеле, так йому у вічі й дивиться, думку його
відгадує, бо Павлусь за ввесь день і пари з рота не пустить; хоч би часом чого
і схотів, вже не попросить; якось йому й слово важко вимовити» 
А гіпербола (перебільшення)
Б порівняння
В комічне (гумор)
Г метаморфоза
Д протиставлення (антитеза, антоніми)
12. Установіть відповідність між художніми особливостями, елементами твору 
Б. Лепкого «Мишка» та їх визначенням.
1 Засудження людей, які наживаються на людському горі, байдужі до чужої
біди
2 Жила Мишка з мишенятами в господаря — ходила зустрічатися з міськими
подругами — розповідала їм про господаря й господиню, яку користь вони мають з
війни; вражена бездушністю й брехливістю хазяйки — вирішує помститися й згризає
сховані гроші
3 Історія про Мишку, яка помстилася людям за їхню жадібність і бездушність
4 «Господар, кахикаючи й постогнуючи, бо був товстий, як годований кабан,
поліз під ліжко. Добув ящик, відчинив і … очі йому пішли в стовп, брови
підлізли вгору, волосся дубом стало.
 — Погризли, погризли, погризли!» 
А тема
Б ідея, головна думка
В жанр
Г сюжет (зміст)
Д кульмінація

 
Де відповіді?
ВідповістиВидалитиЧудово!
ВідповістиВидалитиа де відповіді
ВідповістиВидалитиВідповіді
ВідповістиВидалитивідповіді
ВідповістиВидалитиЕй
ВідповістиВидалитиДайте відповідь
ВідповістиВидалити