Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну
правильну відповідь)
1. Хронологічні межі Відродження — це:
а) VІІ –ХVІІ ст.;
б) V–ХV ст.;
в) ХІV–ХVІ ст.;
г) V–ХVІІ ст.
2. Характерні
особливості епохи Відродження — це:
а) вплив філософії даосизму та конфуціанства;
б) патріотичні ідеї та звернення до фольклору;
в) культ
античності і гуманізм;
г) звернення до історії та фольклору.
3. Ім’я жінки, яку оспівав у своїх творах Ф. Петрарка:
а) Лаура;
б) «смаглява леді»;
в) Дульсінея;
г) Джульєтта.
4. Назва поетичної збірки Ф. Петрарки «Канцоньєре» означає:
а) «Книга пісень»;
б) «Коханій жінці»;
в) «У світі мрій»;
г) «Книга кохання».
5. Прочитайте фрагменти сонета № 132 Ф. Петрарки
(переклад
Д. Паламарчука).
Як не любов, то що це
бути може?
А як любов, то що таке
вона?
Добро? — Таж в ній
скорбота нищівна.
Зло? — Але ж муки ці
солодкі, Боже!
<…>
Про мудрість тут і
думати дарма —
Чого я хочу — й сам уже
не знаю:
Палаю в стужу, в спеку —
весь дрижу.
Основним художнім прийомом, який єднає ці строфи, є:
а) персоніфікація;
б) метафора;
в) порівняння;
г) антитеза.
6. Прочитайте фрагмент сонета № 61 Ф. Петрарки (переклад
Д. Павличка).
Благословен вогонь, що серце пік,
Солодкий біль спечаленої ночі
І лук Амура, що в безоболоччі
Пускав у мене стріл ясний потік!
Основним художнім
прийомом у цих рядках є:
а) постійні епітети;
б) розгорнута
метафора;
в) подвійне порівняння;
г) гіпербола.
7. Головна думка сонета № 116 В. Шекспіра — це:
а) утвердження загальнолюдських цінностей — гідності,
честі,
справедливості;
б) оспівування всеосяжного та
беззастережного кохання;
в) гімн природі;
г) засудження користолюбства та заздрощів.
8. Головна думка сонета № 130 В. Шекспіра — це:
а) оспівування
краси коханої;
б) засудження жорстокості світу, яка губить усі почуття;
в) оспівування краси природи та її впливу на почуття людини;
г) гнівний осуд зловживань чиновників та можновладців.
9. Особливостями зображення В. Шекспіром ліричної героїні в сонеті № 130 є:
а) містичність, звернення до надприродних сил;
б) ідеалізація, гіперболізація краси та моральних
якостей;
в) контраст із загальновизнаним
ідеалом;
г) змалювання образу у фольклорному дусі.
10. Прочитайте фрагмент сонета № 116 В. Шекспіра (переклад
Д. Паламарчука).
Любов — не блазень у руках часу,
Що тне серпом своїм троянди свіжі —
І щік, і уст незайману красу.
Той серп любові справжньої не ріже.
Cерп тут є уособленням:
а) часу;
б) знарядь сільськогосподарської праці;
в) злодія;
г) спогадів.
Достатній рівень (1,5 бала за
правильну відповідь)
11. Продовжте речення: «В образах Дон Кіхота і Санчо
Панси втілено…».
12. Продовжте речення: «Донкіхотство — це…».
Високий
рівень (4 бали за повну й обґрунтовану відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) складіть діалог про роль кохання в сучасному житті «Чи
буває
кохання ідеальним?» (за трагедією В. Шекспіра «Ромео і
Джульєтта» та власними спостереженнями);
б) напишіть твір-мініатюру «Конфлікт високих прагнень і
буденної дійсності, неможливість реалізації ідеалу» (за твором М. Сервантеса
«Дон Кіхот» і власними спостереженнями).

Немає коментарів:
Дописати коментар