четвер, 8 березня 2018 р.

Контрольна робота за темою "Література доби Відродження" (8 клас)


Початковий та середній рівні (по 0,5 бала за кожну правильну відповідь)
1. Хронологічні межі Відродження — це:
а) VІІ –ХVІІ ст.;
б) V–ХV ст.;
в) ХІV–ХVІ ст.;
г) V–ХVІІ ст.


2. Характерні особливості епохи Відродження — це:
а) вплив філософії даосизму та конфуціанства;
б) патріотичні ідеї та звернення до фольклору;
в) культ античності і гуманізм;
г) звернення до історії та фольклору.


3. Ім’я жінки, яку оспівав у своїх творах Ф. Петрарка:
а) Лаура;
б) «смаглява леді»;
в) Дульсінея;
г) Джульєтта.


4. Назва поетичної збірки Ф. Петрарки «Канцоньєре» означає:
а) «Книга пісень»;
б) «Коханій жінці»;
в) «У світі мрій»;
г) «Книга кохання».


5. Прочитайте фрагменти сонета № 132 Ф. Петрарки (переклад Д. Паламарчука).
Як не любов, то що це бути може?
А як любов, то що таке вона?
Добро? — Таж в ній скорбота нищівна.
Зло? — Але ж муки ці солодкі, Боже!
<…>
Про мудрість тут і думати дарма —
Чого я хочу — й сам уже не знаю:
Палаю в стужу, в спеку — весь дрижу.

Основним художнім прийомом, який єднає ці строфи, є:
а) персоніфікація;
б) метафора;
в) порівняння;
г) антитеза.


6. Прочитайте фрагмент сонета № 61 Ф. Петрарки (переклад Д. Павличка).
Благословен вогонь, що серце пік,
Солодкий біль спечаленої ночі
І лук Амура, що в безоболоччі
Пускав у мене стріл ясний потік!

Основним художнім прийомом у цих рядках є:
а) постійні епітети;
б) розгорнута метафора;
в) подвійне порівняння;
г) гіпербола.


7. Головна думка сонета № 116 В. Шекспіра — це:
а) утвердження загальнолюдських цінностей — гідності, честі, справедливості;
б) оспівування всеосяжного та беззастережного кохання;
в) гімн природі;
г) засудження користолюбства та заздрощів.


8. Головна думка сонета № 130 В. Шекспіра — це:
а) оспівування краси коханої;
б) засудження жорстокості світу, яка губить усі почуття;
в) оспівування краси природи та її впливу на почуття людини;
г) гнівний осуд зловживань чиновників та можновладців.


9. Особливостями зображення В. Шекспіром ліричної героїні в сонеті № 130 є:
а) містичність, звернення до надприродних сил;
б) ідеалізація, гіперболізація краси та моральних якостей;
в) контраст із загальновизнаним ідеалом;
г) змалювання образу у фольклорному дусі.


10. Прочитайте фрагмент сонета № 116 В. Шекспіра (переклад Д. Паламарчука).
Любов — не блазень у руках часу,
Що тне серпом своїм троянди свіжі —
І щік, і уст незайману красу.
Той серп любові справжньої не ріже.

Cерп тут є уособленням:
а) часу;
б) знарядь сільськогосподарської праці;
в) злодія;
г) спогадів.

Достатній рівень (1,5 бала за правильну відповідь)
11. Продовжте речення: «В образах Дон Кіхота і Санчо Панси втілено…».


12. Продовжте речення: «Донкіхотство — це…».


Високий рівень (4 бали за повну й обґрунтовану відповідь)
Виконайте одне із завдань:
а) складіть діалог про роль кохання в сучасному житті «Чи буває кохання ідеальним?» (за трагедією В. Шекспіра «Ромео і Джульєтта» та власними спостереженнями);
б) напишіть твір-мініатюру «Конфлікт високих прагнень і буденної дійсності, неможливість реалізації ідеалу» (за твором М. Сервантеса «Дон Кіхот» і власними спостереженнями).





Немає коментарів:

Дописати коментар