Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури (10 кл)
Зарубіжна література (рівень
стандарту).: підруч. для 10 кл.закл. загальн.
середн. освіти / О. М. Ніколенко, О. В. Орлова, Л. Л. Ковальова. – К.:Грамота,
2018. – 208 с.: іл.
№
|
Розділ, тема уроку
|
Дата проведення
|
|||||
10-А
|
10-Б
|
||||||
Вступ. Оригінальна і перекладна література
в сучаному світі
(1 год.)
|
|||||||
1
|
Значення художньої літератури для людини й людства
XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й
переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна
література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування
української нації.
ТЛ Автор,
читач, художній переклад, діалог культур.
|
|
|
||||
|
Золоті сторінки далеких епох (7 год)
|
|||||||
2
|
Стародавня Греція
Етапи й шедеври античності (огляд).
Гомер (приблизно VIII ст. до
н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя).
Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в
«Одіссеї».
ТЛ Міф, епічна поема |
|
|
||||
3
|
Уславлення людського розуму, вірності,
винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й
несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.
Розвиток мовлення (усно) Висловлення на тему: «Чинники (цінності, ідеали, стани)
духовного життя і вчинків Одіссея».
|
|
|
||||
4
|
Італія
Специфіка італійського Відродження, його основні
етапи, представники.
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321). «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. |
|
|
||||
5
|
Особливості композиції поеми.
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів.
Жанрова своєрідність твору.
|
|
|
||||
6
|
Англія
Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.
Вільям Шекспір (1564 – 1616). «Гамлет». Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору. Один із монологів Гамлета вивчити напам’ять |
|
|
||||
7
|
Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний
образ світової літератури.
|
|
|
||||
8
|
Багатогранність шекспірівських
характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в
наступні епохи. Читання напам’ять (монолог
Гамлета)
ТЛ Вічний образ, трагедія.
|
|
|
||||
9
|
Контрольна робота №1
Контрольний твір
(письмово) за трагедією Вільяма Шекспіра «Гамлет».
|
|
|
||||
|
Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до
реалізму ХІХ ст (6 год)
|
|||||||
10
|
Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Німеччина
Романтизм у Німеччині.
Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. ТЛ Гротеск, фантастика, соціальна сатира. |
|
|
||||
11
|
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822). «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Протиставлення філістерів
та ентузіастів як провідний конфлікт творчості
Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи.
Символіка.
|
|
|
||||
12
|
Розвиток мовлення (письмово) Висловлення власної думки на тему «Викривальний
зміст повісті Е.Т. Амадея Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
|
|
|
||||
13
|
Росія
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії.
Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 –
1892) (огляд). Художня довершеність творів.
ТЛ Психологізм.
|
|
|
||||
14
|
Позакласне читання Урок-мелодекламація, концерт. Лірика Ф. М. Тютчева й
А. А. Фета. Роль пейзажів у творах
поетів. Утілення образів їх літературних творів у різних видах
мистецтва. Романси на вірші Ф. М. Тютчева й
А. А. Фета.
|
|
|
||||
15
|
США
Розвиток
романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен (1819 – 1892). «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. ТЛ Верлібр Напам’ять один уривок за вибором учня. |
|
|
||||
16
|
Контрольна
робота за розділом «Поезія й проза пізнього
романтизму та переходу до реалізму XIX
ст.». Тести.
|
|
|
||||
|
Роман ХІХ ст. (6 год)
|
|||||||
|
17
|
Роман як
жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману
XIX ст., національна своєрідність.
Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин
і кара». Значення
Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і
психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя.
|
|
|
||||
|
18
|
Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом
свідомості головного героя. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і
проблемність.
|
|
|
||||
|
19
|
Система персонажів. Зіставлення образів
персонажів («двійники» і антиподи Раскольнікова).
|
|
|
||||
|
20
|
Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю
письменника. Поліфонізм твору. Екранізації романів
XIX ст.
|
|
|
||||
|
21
|
Контрольний
твір-роздум за
романом Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара».
|
|
|
||||
|
22
|
Позакласне
читання
|
|
|
||||
|
23
|
Англія
Оскар Вайльд (1854 – 1900). «Портрет Доріана Грея».
Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця.
Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів.
Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і
новаторство О. Вайльда в жанрі роману.
|
|
|
||||
|
24
|
Розвиток мовлення
(усно) Дискусія
за романом Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»: «Краса – явище моральне,
аморальне чи «по той бік добра і зла?» Екранізації романів XIX ст.
|
|
|
||||
|
25
|
Контрольна робота за розділом «Роман ХІХ ст.» . Тести
|
|
|
||||
|
Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму
в ліриці (4 год)
|
|||||||
|
26
|
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX
– початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм,
неоромантизм.
Шарль Бодлер (1821 – 1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності»,
«Вечорова гармонія»).
Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель
модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи,
особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.
|
|
|
||||
|
27
|
Теоретичні засади й художні відкриття поезії
французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Поль Верлен (1844 – 1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне
мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні».
Сугестивність, музичність, живописність лірики.
Напам’ять один вірш за вибором учня. |
|
|
||||
|
28
|
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя
циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис
імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у
вірші «Моя циганерія».
|
|
|
||||
|
29
|
Розвиток мовлення (письмово) Аналітичне
дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо (за вибором
учнів).
|
|
|
||||
|
Драматургія кінця
ХІХ – початку ХХ ст. (3 год)
|
|||||||
|
30
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст.
ТЛ. «Нова
драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст,
драма-феєрія.
Бельгія
Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
М. Метерлінк як теоретик і практик «нової
драми».
Концепція символістського
театру.
|
|
|
||||
|
31
|
Ідея одухотворення життя й
відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості
розвитку сюжету. Роль фантастики.
Символіка образів. Трактування фіналу.
|
|
|
||||
|
32
|
Контрольна робота
за розділом «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму
та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX – початку XX
ст.» . Тести.
|
|
|
||||
|
Сучасна література в юнацькому читанні (2 год)
|
|
||||||
|
33
|
Бразилія
Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності.
Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення»,
«мрія душі», «смисл існування».
|
|
|
||||
|
34
|
Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма,
Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки
роману-притчі.
|
|
|
||||
|
Підсумки (1 год)
|
|||||||
|
35
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.
|
|
|
||||

Немає коментарів:
Дописати коментар