неділя, 4 серпня 2019 р.

Зарубіжна література 10 кл


Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури (10 кл)

Зарубіжна література (рівень стандарту).: підруч. для 10 кл.закл. загальн. середн. освіти / О. М. Ніколенко, О. В. Орлова, Л. Л. Ковальова. – К.:Грамота, 2018. – 208 с.: іл.

 
 
Розділ,  тема  уроку
Дата проведення

10-А
10-Б

Вступ. Оригінальна і перекладна література в сучаному світі  
(1 год.)

 
1
 
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації.
ТЛ Автор, читач, художній переклад, діалог культур. 
 
 
 

Золоті сторінки далеких епох (7 год)

2
 
Стародавня Греція
Етапи й шедеври античності (огляд).
Гомер (приблизно VIII ст. до н. е.). «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя).
Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї».
ТЛ Міф, епічна поема
 
 

 
3
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея.
Розвиток мовлення (усно)  Висловлення на тему: «Чинники (цінності, ідеали, стани) духовного життя і вчинків Одіссея».
 
 
 
 
 

 
4
Італія
Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники.
Данте Аліґ’єрі (1265 – 1321).
 «Божественна комедія» (Пекло, І, V).
Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження.
 
 

5
 
 
Особливості композиції поеми.
Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору.
 
 
 

6
Англія
Ренесанс в Англії. Здобутки й представники.
Вільям
 Шекспір (1564  1616). «Гамлет».
Здобутки драматургії В.
 Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору.
Один із монологів Гамлета вивчити напам’ять
 
 

 7
 
 Художній простір (данське королівство як символ). Гамлет – вічний образ світової літератури.
 
 

8
 
 
Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. Читання напам’ять (монолог Гамлета)
ТЛ Вічний образ, трагедія.
 
 
 
 

9
 
Контрольна робота №1 Контрольний твір (письмово) за трагедією Вільяма Шекспіра «Гамлет».
 
 
 

Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму ХІХ ст (6 год)
 

 
10
Специфіка переходу від романтизму до реалізму.
Німеччина
Романтизм у Німеччині.
Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху.
ТЛ Гротеск, фантастика, соціальна сатира.
 
 

11
Ернст Теодор Амадей Гофман (1776 – 1822)«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету й композиції повісті «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Символіка.  
 
 
 
12
Розвиток мовлення (письмово)  Висловлення власної думки на тему «Викривальний зміст повісті Е.Т. Амадея Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер».
 
 
13
Росія
Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф. М. Тютчева (1803 – 1873) й А. А. Фета (1820 – 1892) (огляд). Художня довершеність творів.
 ТЛ  Психологізм.
 
 

14
Позакласне читання  Урок-мелодекламація, концерт. Лірика Ф. М. Тютчева  й А. А. Фета. Роль пейзажів у творах поетів. Утілення образів їх літературних творів у різних видах мистецтва. Романси на вірші Ф. М. Тютчева  й А. А. Фета.
 
 

15
США
Розвиток романтизму в США, видатні представники.
Волт Вітмен (1819 – 1892)«Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й  художнє новаторство В. Вітмена.
ТЛ Верлібр
 Напам’ять один уривок за вибором учня.
 
 

16
Контрольна робота за розділом «Поезія й проза пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст.». Тести.
 
 

Роман ХІХ ст. (6 год)
 

17
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. 
Федір Михайлович Достоєвський (1821 – 1881). «Злочин і кара». Значення Ф. М. Достоєвського для розвитку соціально-філософського і психологічного роману. Наслідування митцем традицій М. В. Гоголя.



18
Сюжет роману «Злочин і кара», зумовлений рухом свідомості головного героя. «Теорія» Раскольнікова, її сутність і проблемність.



19
Система персонажів. Зіставлення образів персонажів («двійники» і антиподи Раскольнікова).



20
Біблійні мотиви. Особливості індивідуального стилю письменника. Поліфонізм твору.   Екранізації романів XIX ст.  



21
Контрольний твір-роздум     за романом  Ф. М. Достоєвського  «Злочин і кара».



22
Позакласне читання  



23
Англія
Оскар Вайльд (1854 – 1900)«Портрет Доріана Грея».
Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.



24
Розвиток мовлення (усно) Дискусія за романом Оскара Вайльда «Портрет Доріана Грея»: «Краса – явище моральне, аморальне чи «по той бік добра і зла?» Екранізації романів XIX ст.  



25
Контрольна робота за розділом «Роман ХІХ ст.» . Тести



Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці (4 год)

26
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм.
Шарль Бодлер (1821  1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).
Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера.



27
Теоретичні засади й художні відкриття поезії французького символізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці.
Поль Верлен (1844  1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».
Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики.
Напам’ять один вірш за вибором учня.



28
Артюр Рембо (1854-1891). «Голосівки», «Моя циганерія». Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». 



29
Розвиток мовлення (письмово) Аналітичне дослідження поезій Шарля Бодлера, Поля Верлена, Артюра Рембо (за вибором учнів).



Драматургія кінця ХІХ – початку ХХ ст. (3 год)

30
Зміни в драматургії на межі XIXXX ст.
ТЛ. «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія.   
Бельгія
Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах».
М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру.



31
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. 



32
Контрольна робота за розділом «Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці», «Драматургія кінця XIX  –  початку XX ст.» .  Тести.



Сучасна література в юнацькому читанні (2 год)


33 
Бразилія
Паоло Коельйо (нар. 1947). «Алхімік».
Значення творчості П. Коельйо для сучасності. Пошуки сенсу буття в романі «Алхімік». Поняття «своя доля», «призначення», «мрія душі», «смисл існування».



34
Система образів (пастух Сантьяго, Фатіма, Мельхиседек, Алхімік). Мотиви й образи світової культури у творі. Ознаки роману-притчі.



Підсумки (1 год)

35
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.






Немає коментарів:

Дописати коментар