середа, 28 серпня 2019 р.

Зарубіжна література 11 кл


Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури  (11 кл)

Зарубіжна література (рівень стандарту).: підруч. для 11 кл. закл. загальн. середн. освіти / Ольга Ніколенко, Людмила Ковальова, Людмила Юлдашева, Дмитро Лебедь, Ольга Орлова, Катерина Ніколенко. – К.:Грамота, 2019. – 192 с.: іл.

 
 
Розділ,  тема  уроку

Дата проведення

11-А
11-Б

Вступ.  Література. Мораль. Людяність (1 год.)

 
1
 
Виклики сучасного світу. Значення літератури та культури для збереження миру й духовності. Роль вітчизняної перекладацької школи для популяризації світової літератури й формування українського читача. Літературні премії світу, письменники-лауреати та їхній внесок у боротьбу за мир і духовність.
ТЛ Діалог культур. Поглиблення поняття про художній переклад. 
 
 
 

Золоті сторінки далеких епох (3 год)

2
 
Німецьке Просвітництво та його вплив на розвиток Європи.
Йоганн Вольфґанґ Ґете (1749 – 1832). «Фауст» (І частина), останній монолог Фауста (ІІ частина).
Віхи життя та значення діяльності Й. В. Ґете для світової культури. Історія створення трагедії «Фауст». Особливості  композиції. Проблематика.
(ТЛ) Трагедія. Поглиблення поняття про художній образ.  
 
 

3
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття й призначення людини.
 
 
 

4
Опозиція Фауст – Мефістофель. Фауст і Маргарита. Жанрова своєрідність твору.
 Розвиток мовлення (письмово)  Пошуки сенсу буття й призначення людини у п’єсі «Фауст» Й. Ґете
 
 

 
Модернізм  (6 год)
 
 

5
Модерністська проза початку ХХ ст. (загальна характеристика).
Світоглядні й естетичні засади модернізму, його художнє новаторство. Модерністські явища в художній прозі на початку ХХ ст. Ф. Кафка, Дж. Джойс і М. Пруст як зачинателі модернізму в європейській прозі.
ТЛ Модернізм.
 
 

6
Франц Кафка (1883 1924). «Перевтілення».
 
Життя і творчий шлях Ф. Кафки. Зображення відчуження особистості в новелі «Перевтілення». Образ Грегора Замзи: проблемність, метафоричність, символічність. Розкриття у творі світового буття як абсурдного. 
 
 

 7
 
  Особливості композиції, функції фантастики. Характерні риси стилю Ф. Кафки, поєднання реалістичних і міфологічних елементів у гротескному світі.
 
 

8
 
 
Михайло Булгаков (1891 1940). «Майстер і Маргарита».
Життєвий і творчий шлях М. Булгакова. М. Булгаков і Україна. Конфлікт митця з владою в умовах тоталітарної радянської системи. 
Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Культурні та літературні джерела твору. Взаємодія трьох світів у творі: світ радянської дійсності, біблійної давнини та фантастичної «дияволіали».
 
 
 
 

9
Особливості композиції («роман у романі») та оповідної структури. Морально-філософський зміст «єршалаїмських» розділів твору.
Розвиток мовлення (усно) Дискусія «Що таке істина?» за романом Булгакова «Майстер і Маргарита»
 
 

10
Трагізм долі митця (майстра). Проблеми кохання й творчості. Засоби комічного (сатира, сарказм, пародія та ін.) й трагічного (гротеск, трансформація простору й часу та ін.).
 
 

11
 
Контрольна робота №1 Контрольний твір (письмово)  Проблема метафоричного світобачення в оповіданні «Перевтілення» Ф. Кафки або
Зображення образу Майстра у романі «Майстер і Маргарита» М. Булгакова.
 
 
 

 (твори 3-4 авторів за вибором учителя)
Шедеври європейської лірики першої половини ХХ ст (5 год)

12
Розмаїття течій модернізму й авангардизму в європейській ліриці XX ст.
Ґійом Аполлінер «Зарізана голубка й водограй», «Міст Мірабо».
Ґійом Аполлінер – поет-авангардист. Зв’язок поезії митця з естетикою кубізму, своєрідність «сюрреалізму» письменника, його художні новації в царині лірики. Збірки «Алкоголі. Вірші 1898 – 1913 рр.», «Каліграми. Вірші Миру і Війни». Специфіка віршованої форми каліграм («Зарізана голубка й водограй»). Тема кохання й часу у вірші «Міст Мірабо». Верлібр у творчості Ґійома Аполлінера.



13
Срібна доба російської поезії: течії, здобутки, долі митців.
Олександр Олександрович Блок (1880 – 1921). «Незнайома».
Зв’язок поезії О. О. Блока із символізмом. Антитези у вірші «Незнайома». Засоби зображення бездуховного життя суспільства та мрії ліричного героя. 
 
 
 
14
  Анна Андріївна Ахматова (А. А. Горенко, 1889 – 1966). Вірші (1-2 за вибором учителя). Поема «Реквієм».
А. А. Ахматова й акмеїзм. Етапи творчості мисткині. Провідні теми й мотиви ранньої лірики А. А. Ахматової, образ ліричної героїні, конкретність описів, «щоденниковість» і психологізм. Поема «Реквієм» як відображення особистої й суспільної трагедії. Протест проти насильства, біблійні мотиви в поемі. Образ матері.  
 
 
15
Контрольна робота за розділом «Шедеври європейської лірики І пол. ХХ ст.». Тести.
 
 

16
Позакласне читання  Урок-мелодекламація, концерт. Лірика поетів «срібної доби» (В. Маяковський, Б. Пастернак, …)  Напам’ять один вірш за вибором учня.
 
 

Антиутопія у світовій літературі (2 год)

17
Розвиток жанру антиутопії у XX ст.: ознаки та представники.
Джордж Оруелл (Ерік Артур Блер, 1903 – 1950). «Скотоферма» Зв’язок творчості Дж. Оруелла із соціально-історичною ситуацією доби. Викриття сутності тоталітарної системи та її ієрархії в антиутопіях митця.



18
Боротьба проти страху й рабської покірності в суспільній свідомості. Образ головного героя в динаміці. Поетика антиутопії (фантастика, мова, символи, алегорії та ін.). 
(ТЛ) Антиутопія, конфлікт, сатира, соціальна фантастика.   



Проблема війни і миру в літературі XX ст. (4 год)

19
Епічний театр Б. Брехта: теоретичні засади й художня практика.
Бертольт Брехт (1898 – 1956). «Матінка Кураж та її діти». Б. Брехт – драматург-новатор. Зображення війни як засобу збагачення в драмі «Матінка Кураж та її діти». Ідеї попередження та риси «епічного театру» в п’єсі. Форма твору (внутрішній монолог).



20
Генріх Белль (1917 1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…».Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». Образ школи як художня модель нацистської Німеччини. Зображення війни з погляду важко пораненого юного солдата. Символічний зміст назви оповідання, її зв’язок з історією Спарти.



21
Специфіка змалювання образу головного героя (відсутність імені, виразних індивідуальних рис, байдужість до світу, зміни в його внутрішньому світі та ін.). Художні деталі. Підтекст. Авторська позиція.



22
Пауль Целан (1920 – 1970). «Фуга смерті». Віхи життя й творчості Пауля Целана. «Фуга смерті» – один із найвідоміших творів про Голокост. Художнє новаторство митця. Ключові метафори («чорне молоко світання», «могила в повітрі»)  як відтворення жахливої реальності Освенціму. Прийом протиставлення. Провідні мотиви та їхня роль у творі. Трансформація біблійних образів і мотивів у творі.



23
Розвиток мовлення (письмово) Есе «Найжахливіша потвора для людини – війна» (за вивченими творами)



24
Контрольна робота за розділами «Антиутопія у світовій літературі» та «Проблема війни та миру у літературі ХХ ст.»



Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини XX ст. (4 год.)

25
Загальна характеристика провідних тенденцій прози другої половини ХХ ст..
Ернест Гемінґвей (1899 – 1961). «Старий і море».Віхи життя й творчості митця. «Кодекс честі» героїв Е. М. Гемінґвея. Реалістичний, міфологічний і філософський плани повісті «Старий і море».



26
Символіка образів (риба, море, рибалка, хлопчик та ін.). Образ Сантьяго. Ознаки притчі у повісті.



27
Ґабріель Ґарсіа Маркес (1927 – 2014). «Стариган із крилами».
Короткі відомості про життя митця, лауреата Нобелівської премії. Специфіка «магічного реалізму» Ґ. Ґарсіа Маркеса. Синтез реального і фантастичного в оповіданні Ґ. Ґарсіа Маркеса «Стариган із крилами».



28
Відображення моральної деградації людства. Символічний зміст образу янгола. Ідея прагнення до внутрішнього вдосконалення, морального відродження, повернення до вічних цінностей.
Розвиток мовлення (усно) Есе. Чи прилетить янгол знову до людей?



Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст. (2 год)

29
Провідні тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. 
Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х рр., його провідні ознаки. Огляд здобутків митців («Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта, «Санта-Крус» М. Фріша, «Носороги» Е. Йонеско, «Чекаючи на Годо» С. Беккета). Жанрові новації (драма-притча, трагікомедія та ін.). Значення іронії, гроте
cку у творах.   Література постмодернізму
Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.



30
Позакласне читання  М. Павич. Оповідання «Дамаскин»



31
Хуліо Кортасар (1914 1984). «Менади».
Короткі відомості про письменника. Фантасмагорична картина безумства натовпу в оповіданні Х. Кортасара «Менади». Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі. Специфіка індивідуального стилю митця: поєднання реалістичних і фантастичних елементів, калейдоскопічність подій, символіка, метафоризм, пародія.



32
Контрольна робота за розділами «Людина та пошуки сенсу існування в прозі другої половини XX ст.» та «Література другої половини ХХ – початку ХХІ ст.»



Сучасна література в юнацькому читанні (2 год) (1-2 твори за вибором учителя та учнів)


33 
Маркус Френк Зузак (нар. 1975). «Крадійка книжок».
Короткі відомості про митця. «Крадійка книжок» - роман про Другу світову війну. Історія життя дівчинки Лізель Мемінґер. Викриття згубного впливу нацизму у творі. Образи «маленьких людей», які опинилися в умовах фашистської системи. Ідеї людяності, добра, порятунку життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світу. Форми оповіді. 



34
Стівен Едвін Кінґ (нар. 1947). «Мораль».
Короткі відомості про письменника-фантаста. Метафора одержимості як наскрізна тема творів письменника. «Мораль»: проблематика, поетика, жанрова своєрідність. Біблійні мотиви у творі. Психологізм у зображенні персонажів. Підтекст. Сенс назви й фіналу. Художня своєрідність твору (динамізм, інтрига, нагнітання атмосфери, невимушений виклад).



Підсумки (1 год)

35
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.






Немає коментарів:

Дописати коментар