10 клас
зарубіжна література
Тема:
Шарль Бодлер – пізній романтик і зачинатель романтизму. Збірка «Квіти зла».
Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Бодлера («Альбатрос», «Відповідності»,
«Вечорова гармонія»)
1. Скласти статтю для Вікіпедії
1. Ім'я при народженні:
2. Дата народження :
3. Місце народження:
4. Дата смерті:
5. Громадянство:
6. Рід діяльності:
7. Роки творчості:
8. Мова творів:
9.Спрямування (течія):
2. Бліц-опитування «Доленосні події
у житті поета»
1821 рік –
Париж –
6 років –
Жак Опік –
Острів св. Маврикія –
1848 рік –
розчарування –
1850 – 1867 –
100 –
Жанна Дюваль –
3. Словникова робота
Модернізм -
___________________________________________________________.
Декаданс -
_____________________________________________________________.
Символізм -
____________________________________________________________
_______________________________________________________________________.
Сугестія -
______________________________________________________________.
4. Запишіть слова-асоціації
ВИСНОВОК: Квіти
– прекрасне творіння природи, символ краси та досконалості світу, радості. Зло
– чорна сила диявольського темного породження, антипод добра, страждання, біль.
У назві - парадокс. У ній протиставлено сподівання, ідеали, відчай та безнадія.
Тематика збірки «Квіти зла»
- утвердження
неморальності Краси («Гімн Красі»);
- ностальгія, туга за
«втраченим раєм»;
- боротьба добра і
зла, Бога і диявола, життя і смерті, тілесного і духовного;
- конфлікт митця і
суспільства («Альбатрос», «Лебідь», «Сплін»);
- пошуки ідеалу та
невідомого («Подорож»)
Ліричний герой: особистість, здатна силою уяви змінити світ; філософ; любитель життя;
бунтар духу; невтомний шукач високих істин;
людина із хворобливим сприйняттям світу; мрійник, самітник; поєднання
тваринного і людського, тілесного та духовного, того, що йде від Бога та того,
що йде від Сатани.
Увага! Бодлер наголошував, що "Квіти зла" -
це цілісний твір, який потрібно читати у порядку, який він визначив.
«Альбатрос»
Прочитайте поезію. Опрацюйте статтю підручника на
сторінці 161 і дайте відповіді на питання (письмово)
1) Якими
зображені матроси?
2) Яким зображено альбатроса в небі та на палубі?
3) Який художній засіб використовує Бодлер, щоб
підкреслити велич духовного злету і низість земного бруду?
4)
Який прийом
використовує автор при зображенні матросів та альбатроса?
5)
Установіть
відповідність між образами сонета та їх символічним змістом:
А. Альбатрос 1.
Людська доля
Б. Моряки 2.
Життя
В. Море 3. Життєві негаразди
Г. Корабель, човен 4. Поет
Д. Грім, гроза, блискавка 5. Натовп
Складіть
схему «Риси модернізму у вірші Ш. Бодлера «Альбатрос»
«Відповідності»
Прочитайте поезію. Опрацюйте статтю підручника на
сторінці 162 і дайте відповіді на питання (усно)
1)
Визначити
жанр поезії.
2)
Як
передано у творі взаємини людини і природи?
3)
Чому
цей твір називають «маніфестом символізму»?
«Вечорова гармонія»
Прочитайте
поезію. Опрацюйте статтю підручника на сторінці 162-164 і дайте відповіді на питання (усно)
1)
З
чого складається картина «вечорової гармонії»?
2)
Назвіть
кольори і звук, які відтворює поет.
3)
Висловіть
свою позицію щодо питання «Яку роль відіграє поезія у нашому житті?»
Немає коментарів:
Дописати коментар