субота, 21 березня 2020 р.

Дистанційна освіта


9-А клас
українська література
Творчість Шевченка періоду «трьох літ»
(виконайте завдання в робочому зошиті до 23 березня і пришліть мені відповіді (сфотографовані) на вайбер або електронну адресу valua.koval4@gmail.com)

Період 1843-1847 рр. – це золота пора творчості Шевченка.
Перший період цих років – період «трьох  літ» (як і назва циклу від назви останнього вірша, уміщеного в рукописній збірці).
«Тризна» - перший твір цього етапу.
«Розрита могила», «Чигрине, Чигрине», поема «Сова», «Невольник», «Великий льох», «Наймичка», «Сон», «Кавказ», «Єретик», «І мертвим, і живим…», «Заповіт» - твори цього періоду.
Провідний метод – критичний реалізм.

Поема «Кавказ»
Жанр: сатирична поема з елементами лірики й героїки.
Джерела: загарбницька війна царської Росії проти народів Кавказу (1840-1845). Загибель у цій війні друга Шевченка Якова де Бальмена (український художник-аматор, офіцер, виконав 39 ілюстрацій до рукописного «Кобзаря» Шевченка)  поштовх до написання поеми, у якій піднімається питання про право на щастя всіх поневолених народів.
Мотив: викриття загарбницької політики російського самодержавства, реакційної ролі церкви й дворянської моралі.
Ідеї: співчуття поневоленим, схвалення патріотичної, мужньої боротьби горців, утвердження безсмертя народу; заклик до об’єднання зусиль народів для боротьби проти спільного ворога – російського царату.
ЗАВДАННЯ:
1.     Прочитайте поему «Кавказ».
2.     Дайте письмово відповіді на питання.
1.     Кому присвячена поема.
2.     Чому, на вашу думку, Шевченко відійшов від міфологічного сюжету, замінивши печінку, яку орел клював у Прометея, на серце?
3.     Розкрийте образи-символи поеми: Прометей, орел, тюрма.
4.     Випишіть вислови з поеми, які стали крилатими (афоризми).


Послання «І мертвим, і живим, і ненародженим землякам моїм в Украйні і не в Украйні моє дружнєє посланіє»
Жанр: послання.
Мотив: критика української еліти, яка зневажає український народ, і заклик до соціального примирення заради відродження нації.
Ідея: вплив на формування національної самосвідомості українського народу, осуд байдужості до майбутнього свого народу, утвердження демократичного розуміння історії України та культурного процесу.
ЗАВДАННЯ:
1.     Прочитайте послання «І мертвим, і живим…».
2.     Опрацюйте теоретичний матеріал підручника (сторінки 224-226).
3.     Дайте письмово відповіді на питання.
1.     Що таке послання як жанр?
2.     Які ще твори Шевченка, що ви вивчали, за жанром – послання?
3.     Кому автор адресує послання?
4.     У яких іпостасіях постає оповідач (ліричний герой) у поемі?.
5.     Випишіть вислови з поеми, які стали крилатими (афоризми).
6.     Вивчіть напам’ять уривок із поеми від слів «Якби ви вчились так, як треба…» до слів «А історія!.. поема вольного народу».

4.     Виконайте тестові завдання (до 23 березня) за посиланням join.naurok.ua   Код доступу 116939



Немає коментарів:

Дописати коментар