понеділок, 17 травня 2021 р.

Службові частини мови

 


Підготовка до контрольної роботи 

1. Прийменники, сполучники, частки належать до:

а) самостійних частин мови;

б) службових частин мови;

в) особливих частин мови;

г) службових і особливих. 

2. За будовою прийменники і сполучники поділяють на:

а) первинні та вторинні;

б) прості, складні й складені;

в) багатоскладні й односкладні;

г) похідні й непохідні.

3. Усі сполучники підрядні в рядку:

а) а, і, або, коли;

б) але, й, мов, якщо;

в) бо, тому що, якби, якщо;

г) ні...ні, однак, зате, оскільки.

4. Сполучник сурядності вжито в реченні:

а) Ми щасливі, що ти є в нас;

б) Усі з нетерпінням чекали, коли зацвітуть яблуні;

в) Це був останній вечір, проведений в Україні;

г) То було навесні чи восени.

5. Для вираження мети дії вживаються прийменники:

а) біля, коло, край, побіля;

б) з, із, зі, зо;

в) для, задля, ради, заради;

г) крім, окрім, опріч.

6. Усі похідні прийменники пишуть через дефіс у рядку:

а) по/над, по/за, по/під, по/серед;

б) за/для, про/між, по/між, по/біля:

в) із/за, з/між, з/під, з/поміж;

г) по/серед, за/ради, на/впроти, о/крім.

7. Укажіть рядок, у якому всі слова — частки:

а) б, ані, і, в, на;

б) чи, не, хай, мовляв, з-понад:

в) хіба, невже, лишень, справді, чи;

г) мовби, ніби, із-за, що, тільки. 

8. У реченні «Хотіла б я піснею стати» частка:

а) надає реченню вказівного смислового відтінку;

б) вказує на емоції мовця;

в) утворює нове слово;

г) утворює граматичну форму.. 

9. Укажіть речення, у якому частка виконує формотворчу роль:

а) Батьку, подаруй синові книжку;

б) Чи не краще, батьку, подарувати синові книжку?;

в) Батько подарував синові книжку;

г) Нехай батько подарує синові книжку.

10. Укажіть речення, у якому немає вигуку:

а) Оте «ура» ще довго їм вчувалося.

б) Скажіть, будь ласка, котра година.

в) Оце так! А я думав, що ви до уроків готуєтесь,

 г) Ой, вербо, вербо, де ти росла? 

11. Укажіть рядок, у якому всі частки пишуть окремо:

а) написав/би, немов/би, як/небудь, надумав/таки;

б) все/ж/таки, стань/бо, аби/куди, все/таки;

в) таки/прийшли, ну/й, навряд/чи, скажи/ж;

г) поки/що, колись/то, як/от, дай/но.

12. Укажіть рядок, у якому всі вигуки пишуть через дефіс:

а) будь/ласка, на/добраніч, до/побачення, добри/день;

б) ха/ха, ку/ку, кар/кар, тік/так;

в) от/тобі/й/на, в/добру/путь, стук/грюк, брязь/дзінь:

г) тьох/тьох, ой/Боже, гав/гав, му/у/у.

 

ІІ - ІІІ рівні

Прочитайте текст та виконайте завдання

1.            Озеро здавалося синім, вода в ньому була жовтою або зеле­ною. 2. Жовтою тільки з весни — від глиняних берегів, а зеленою все літо через цвітіння водоростей. 3. Озеро було стоячим: у нього не впадала жодна річечка і жодна не вибігала з нього. 4. Для напов­нення його слугували лише весняні струмки, дощові потоки. 5. Каза­ли, що утворилося воно без людського задуму.

1. У тексті вжито:                                 

а) 8 прийменників і 9 сполучників;

б) 9 прийменників і 8 сполучників;

в) 8 прийменників і 4 сполучники;

г)  10 прийменників і 9 сполучників.

2. Усі вжиті прийменники й усі сполучники в тексті:

а) прості;

б) складні;

в) складені.

3.     3. Позначте речення, у яких є модальні частки:

 а) 1;     б) 2;     в) 3;     г) 4;     д)5

Немає коментарів:

Дописати коментар