понеділок, 5 червня 2017 р.

Пробне ЗНО

Частина 1
УКРАЇНСЬКА МОВА
Завдання 1 – 10 мають чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
1.      Наголос на другому складі мають усі слова рядка


А   дочка, спина, вимова, ідемо
Б   корисний, подруга, виразно, завдання
В   предмет, рукопис, ненавидіти, в’язкий
Г   кропива, приязнь, крицевий, каталог



2.      Правильно вжито дієслівну форму в реченні


А   Українці боряться за мир.
Б   Коли ти віддасиш мені книгу?
В   Ходімте трохи швидше.
Г   Запам’ятаймо цю мить.




3.      У прямому значенні вжито всі виділені слова в рядку
А   солодка мука, блискуче майбутнє, малинове варення, малинові вуста
Б   срібна сльоза, вершина гори, кам’яний берег, солодкий спів
В   червоні маки, голова дівчини, тепла вода, корінь берези
Г   молочний стіл, соковитий голос, тепле проміння, чиста совість

4.      Одним способом утворені всі слова в рядку


А   бензоколонка, блокпост, соборність, Вишгород
Б   міні-проект, атомохід, визволення, полезахисний
В   поділ, підклас, п’ятирічний, небезпека
Г   захист, обман, прихід, блакить



5.      Однакова кількість звуків і букв у кожному слові є в рядку


А   відзвук, їжак, ячмінь, здоров’я
Б   джміль, щирість, п’ять, вугілля
В   земля, райдуга, європеєць, Ясси
Г   щавель, ательє, рядок, боєць



6.      Порушення норми чергування у – в, і – й є в рядку
А   у Рівному, порошинка в оці, зображення в телевізорі, шлях у лісі
Б   у Ялті, вітер у полі, риба в озері, пташка в небі
В   у Опішні, грім у небі, узвар у каструлі, корабель в морі
Г   і золотої й дорогої, півонії й олеандри, сади й городи, вітер і гроза

Прочитайте текст і виконайте завдання 7 – 10 до нього.

            (1) Щоб по справжньому любити, потрібно мати могутню духовну силу.
            (2) Уяви собі шмат благородного каменя – мармуру. (3) Майстер-скульптор може вирізьбити з цього шматка прекрасне творіння рук своїх – кам’яну квітку, троянду, що не поступається за красою живій, запашній квітці з краплинами роси й відблиском ранкового світанку. (4) Майстер-скульптор бачить квітку в безформному, красивому, але мертвому камені. (5) Він починає різьбити, він трудиться в поті чола і ось з глибини мертвої матерії виступають обриси живої краси – краси рукотворної, краси, створеної людиною  (За В. Сухомлинським).

7.      Орфографічну помилку допущено в слові


А   прекрасне                                         
Б   майстер-скульптор                          
В   різьбити
Г   по справжньому



8.      Пунктуаційну помилку допущено в реченні


А   першому
Б   другому
В   третьому
Г   п’ятому



9.      Складнопідрядним реченням із підрядною частиною мети є


А   перше
Б   третє
В   четверте
Г   п’яте



10.  Поширеною й непоширеною відокремленими прикладками ускладнено речення


А   друге
Б   третє
В   четверте
Г   п’яте



Завдання 11 – 23 мають чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

11.  Чергування приголосних звуків при словозміні чи словотворенні можливе в усіх словах  рядка


А   графити, світити, вчити, вимірювати
Б   мостити, пекти, любити, летіти
В   дробити, стерегти, брати, везти
Г   берегти, їздити, мести, жити



12.  НЕ порушено правило спрощення в усіх групах приголосних  у рядку
А   тиждень – тижневий, виїзд – виїзний, агент – агенство
Б   випуск – випускний, контраст – контрасний, улестити – улестливий
В   тиск – тиснути, користь – корисливий, масло – масний
Г   брязк – брязнути, блиск – блиснути, аспірант – аспіранський

13.  З апострофом пишуться всі слова іншомовного походження в рядку


А   марсел..єза, б..язь, б..єф, Руж..є
Б   миш..як, м..юзикл, міл..ярд, монпанс..є
В   прем..єр, кар..єра, комп..ютер, інтерв..ю
Г   к..ювет, б..юджет, він..єтка, кон..юктура



14.  Без знака м’якшення пишуться всі слова в рядку


А   кін..ця, ялин..ці, секретар.., крохмал..
Б   на вишен..ці, мад..яр, гал..ці, вір..те
В   різ..бяр, куз..ня, віднос..ся, матін..чин
Г   Ул..яна, Сибір.., рибал..ці, радіс..ть



15.  Усі слова пишуться з великої літери в рядку
А   (г)енеральний (к)онсул (у)країни, (л)іга (н)ацій, (є)вропейський (с)оюз,  (д)ень  (с)лов’янської (п)писемності
Б   (п)івденне (п)олісся, (с)ин (б)ожий, (в)сесвітня (р)ада (м)иру, (к)онституція (у)країни
В)   (а)кт (п)роголошення (н)езалежності (у)країни, (н)обелівська (п)ремія, (е)поха (в)ідродження, (д)ень (з)луки
Г   (в)ерсальський (м)ир, (к)онгрес (д)емократичних (с)ил (у)країни, (д)есятинна (ц)ерква, (п)івнічна (б)уковина

16.  Подовження НЕ відбувається в усіх словах іншомовного походження в рядку


А   ін…овації, Ніц..а, бравіс..имо, шас..і
Б   інтермец..о, беладон..а, процес..ія, телеграм..а
В    піаніс..имо, контр..озвідка, ір..еальний, Рус..о
Г   ас..амблея, прогрес.., кор…ектний, б́ул..а



17.  До чоловічого роду належать усі іменники в рядку


А   полин, тюль, кіно, розпач
Б   дріб, аташе, поні, путь
В   насип, денді, професор, нежить
Г   пастораль, суддя, каліка, Мадер



18.  Норму відмінювання числівників ПОРУШЕНО в рядку
А   вісімдесятьома чотирма, двомстам п’ятдесятьом п’ятьом, сімох, восьми
Б   вісьмистами двадцятьома п’ятьома, мільйону, багатьох, однією другою
В   двом сьомим, трьома, кільканадцяти, сто першого
Г   одинадцятеро, сімдесяти, (на) семистах дев’яти, тисячею

19.  Через дефіс пишуться всі прислівники в рядку


А   де/не/де, по/сусідськи, з/року/в/рік, як/не/як
Б   по/справжньому, тишком/нишком, казна/коли, якось/то
В   по/нашому, раз/у/раз, сам/на/сам, як/от
Г   по/козацьки, по/суті, по/четверте, по/правді



20.  Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні
А   О, що/б я не робив, любов моя вмиратиме зі мною (Д. Павличко).
Б   Слова солодкі говорилися про/те, щоб волю дать нещасному народу (М. Рильський).
В   ́ Як/би забути всіх уже і все? (Л. Костенко).
Г   Що/б щасливим ти виріс колись, розпалю в твоїм серці багаття (В. Александрова).

21.  Правильно побудовані всі словосполучення в рядку
А   по власному бажанню, залежно від обставин, гаяти час
Б   іншим разом, по службових справах, згідно положення
В   здобути освіту, дякувати Оксану, лекції по математиці
Г   автобус на замовлення, хворий на грип, упродовж місяця

22.  Тире між підметом і присудком НЕ ставиться у реченні (розділові знаки пропущено)


А   Писати вірші то мій чесний хліб (І. Складаний).
Б   Кохання вірність істини одвічні (Л. Костенко).
В   Один у полі не воїн (Нар. тв.).
Г   Найгірша помилка вважати невмируще за доцільне  (В. Підмогильний).



23.  Між частинами складного речення перед і кома НЕ ставиться (розділові знаки пропущено)
А   А буває ідеш по світу і проходить повз тебе людина так неначе проносить квіти і тобі віддає половину (Л. Костенко).
Б   Діти плачуть і плачуть дерева (І. Драч).
В   Село в снігах і стежка ані руш (Л. Костенко).
Г   Обабіч вже зеленіла тонка квітнева травка і на кущах верби та вільхи прокльовувалася тужава брость (В. Шевчук).

Завдання 24 -29 мають на меті встановлення відповідності.

24.  Установіть відповідність.



Вид чергування
1   [г] - [ж]
2   [х] - [с']
3   [з] - [ж]
4   [к] - [ц']



Слова
А   ходити, садити, радити, водити
Б   вік, рука, мука, ріка
В   друг, ворог, Бог, дуга
Г   вухо, мох, дух, свекруха
Д   мазати, везти, казати, в'язати


      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4

























25.  Установіть відповідність.



Фразеологізм
1 бочка Діогена
2 авгієві стайні
3 халіф на годину
4 езопівська мова






Тлумачення
А   замаскований спосіб висловлювання думок з натяками
Б   відмова від зручностей і вигод
В   щось дуже занедбане, безлад
Г   людина, яка благотворно впливає на когось, приносить користь
Д   людина, яка захопила владу або наділена нею на короткий час
      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4






























26.  З’ясуйте, якою частиною мови є позначені цифрами слова в реченні (цифра позначає
наступне слово).
Може, це біль (1) наш, а може, вина, може, бальзам на (2) занедбані душі – спогад криниці (3) і спогад вікна, (4) спогад стежини і дикої груші (Л. Костенко).



А   іменник
Б   займенник
В   дієприкметник
Г   прийменник
Д   сполучник
 
    А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4






















27.  Установіть відповідність



Член речення
1   підмет
2   додаток
3   означення
4   обставина

      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4





















Виділена сполука в реченні
А   Гіацинтовим сонцем сто раз над тобою зійду (Л. Костенко).
Б   Ішли дві долі різними шляхами (Л.Костенко).
В   Давав бенкети на півста персон (Л.Костенко).
Г   А нам всього по вісімнадцять літ (Л.Костенко).
Д   Багато слів страшних тут наговорено (Л.Костенко).



28.  Установіть відповідність



Характеристика
1   означено-особове
2   неозначено-особове
3   узагальнено-особове
4   безособове
      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4





















Речення
А   Не спалося ні миті (Л. Костенко).
Б   Хліб-сіль їж,а правду ріж (Нар. тв.).
В   Козацька школа, крита очеретом…
(Л. Костенко).
Г   Цілую всі ліси (Л. Костенко).
Д   Той монастир недавно збудували
(Л. Костенко).




Читання й аналіз тексту
Прочитайте уважно текст. Виконайте завдання 30-34 до нього. З чотирьох варіантів відповідей оберіть ОДНУ ПРАВИЛЬНУ й позначте її.

Людинолюб
            (1 – 2) Загальновизнано, що найталановитішим майстром сміху в українській літературі був Остап Вишня.
            (3 – 9) Коли я працював у редакції журналу «Дніпро», ми часто зверталися до нього з проханням написати гумореску, фейлетон або статтю на ту чи іншу тему. Іноді давали матеріал, факти. І кожного разу, звертаючись до нього, відчував незручність, бо досить часто турбували його. Що не кажіть, був він уже похилого віку й до всього переобтяжений роботою в журналі «Перець». Але на прохання наше Павло Михайлович незмінно відповідав:
             – А на коли?
             – На коли зможете, Павле Михайловичу.
(10 – 11) За 5-7 днів Остап Вишня надсилав до редакції написане або повідомляв по телефону.
(12 – 17) Не пам’ятаю випадку, коли б Остап Вишня не дотримав слова, не виконав обіцянки. Так було написано статті про творчість молодих на той час гумористів Дмитра Білоуса й Павла Ключини. Той, хто прочитав їх, переконається, з якою любов’ю ставився Павло Михайлович до молодої зміни, як радів талановитому сатиричному віршу чи гуморесці молодих побратимів по перу. Ця любов просвічувалась із кожного рядка статті й заохочувала, спонукала авторів-початківців до подальшої роботи над собою.
(18 – 25) Напередодні 1954 року в редакції було заплановано відкрити нову рубрику «Письменники про свою роботу». Малося на меті опублікувати на допомогу початківцям серію статей видатних майстрів літератури, у яких би вони розповіли про власний творчий досвід. З такими пропозиціями ми звернулися до Павла Тичини, Максима Рильського, Остапа Вишні, Юрія Смолича, Петра Козланюка й інших. Дуже нелегко було організувати подібний матеріал, письменники неохоче відгукувалися на наше замовлення, адже психологія творчості належить до найскладнішої сфери людської діяльності. Не так просто твір написати, а розповісти, як він писався, – іще складніше. Ураховуючи це, я хотів замовляти матеріал сам і не по телефону.
(26 – 29) Так якогось дня з’явився я перед ясні очі Павла Михайловича, у його затишному кабінеті. Славетний гуморист вислухав мене уважно, схвалив наш намір і якось непомітно перевів розмову на інше… Усе ж під кінець розмови я делікатно нагадав про мету свого приходу:
 – А на коли? – уже з іскорками в очах запитав Павло Михайлович.
(30 – 31) Терміну я не обмежував. Буквально за кілька днів Остап Вишня зателефонував до редакції і повідомив про те, що статтю написав.
(32 – 33) Проте радість моя виявилася передчасною. Одержаний матеріал не відповідав поставленій меті: не було в ньому про творчий досвід, на який ми так сподівалися.
(34 – 35) У таких випадках розмову з автором доводилося вести мені як головному редакторові. А в розмові мало йтися не про окремі зауваження, а про те, що статтю треба написати заново.
(36 – 38) І ось я стою на сходовому майданчику в будинку, де мешкав Остап Вишня. Двері відчинив сам господар. Ласкава усмішка, м’який погляд крізь скельця окулярів. Одразу віриться, що така людина зрозуміє тебе з півслова.
(39) Так воно й сталося. Статтю було написано заново.
(40 – 41) У результаті кількарічного спілкування з Остапом Вишнею я дійшов повчального висновку: що талановитіший автор, то легше порозумітися з ним редакторові (За О. Підсухою).

29.  Висловлювання  Загальновизнано, що найталановитішим майстром сміху в українській літературі був Остап Вишня (рядки 1 – 2) є.


А   темою
Б   тезою
В   ідеєю
Г   аргументом



30.  Текст є літературним твором, написаним у жанрі


А   нарису
Б   новели
В   фейлетону
Г   шаржу



31.  Підтвердженням заголовка є всі наведені судження, КРІМ
А   Той, хто прочитав їх, переконається, з якою любов’ю ставився Павло Михайлович до молодої зміни, як радів талановитому сатиричному віршу чи гуморесці молодих побратимів по перу (рядки 14 – 16).
Б   Ласкава усмішка, м’який погляд крізь скельця окулярів. Одразу віриться, що така людина зрозуміє тебе з півслова (рядки 37 – 38).
В   Славетний гуморист вислухав мене уважно, схвалив наш намір і якось непомітно перевів розмову на інше (рядки 27 – 28).
Г   Так якогось дня з’явився я перед ясні очі Павла Михайловича, у його затишному кабінеті (рядки 26 – 27).


32.   Справедливість думки … що талановитіший автор, то легше порозумітися з ним редакторові доводять висловлювання з тексту, КРІМ
А   Буквально за кілька днів Остап Вишня зателефонував до редакції і повідомив про те, що статтю написав (рядки 30 – 31).
Б   Не пам’ятаю випадку, коли б Остап Вишня не дотримав слова, не виконав обіцянки (рядок 12).
В   Одержаний матеріал не відповідав поставленій меті: не було в ньому про творчий досвід, на який ми так сподівалися (рядки 32 – 33).
Г   Одразу віриться, що така людина зрозуміє тебе з півслова (рядки 37 – 38).

33.  У реченні  Так якогось дня з’явився я перед ясні очі Павла Михайловича, у його затишному кабінеті (рядки 26 – 27) виділені слова є


А   метафорою
Б   епітетом


В   порівнянням
Г   фразеологізмом




Частина 2
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Завдання 34 – 53 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
34.  Твір «Ой летіла стріла…» за жанром –


А   дума
Б   балада
В   історична пісня
Г   суспільно-побутова пісня
Д   родинно-побутова пісня



35.  Вранці в Путивлі на валу побивається за своїм милим


А   Либідь
Б   Катерина
В   Ярославна
Г   княгиня Ольга
Д   Маруся Богуславка



36.  «Педанти здивувалися і замовкли. Жовчні люди схопили цю книгу з наміром потішитись, вилаяти її, знищити зухвалого письменника, але з перших сторінок їхній гнів минув – вони почали сміятися»  – цими словами охарактеризовано твір


А   «Всякому місту – звичай і права»
Б   «Бджола та Шершень»
В   «Наталка Полтавка»
Г   «Маруся»
Д   «Енеїда»



37.  Смерть Василя в повісті «Маруся» Квітки-Основ’яненка є


А   експозицією
Б   зав’язкою
В   розвитком дії
Г   кульмінацією
Д   розв’язкою



38.  На фото зображено автора твору


А   «Маруся»
Б   «De libertate»
В   «Чорна рада»
Г   «Гайдамаки»
Д   «Наталка Полтавка»






39.  «Сини мої! Орли мої! Летіть в Україну, – хоч і лихо зустрінеться, так не на чужині» – промовляє


А   титар
Б   Лейба
В   Ярема
Г   Іван Гонта
Д   Максим Залізняк



40.  Підзаголовок (Комедія) має твір


А   «Кавказ»
Б   «Катерина»
В   «Гайдамаки»
Г   «Сон (У всякого своя доля…)»
Д   «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»



41.  Арена людських пристрастей і найкраща оздоба українського письменства – це характеристика твору


А   «Земля»
Б   «Лісова пісня»
В   «Мартин Боруля»
Г   «Кайдашева сім’я»
Д   «Тіні забутих предків»



42.  Являйся, зіронько, мені хоч в сні!  – благає свою кохану ліричний герой твору


А   Івана Франка
Б   Павла Тичини
В   Миколи Зерова
Г   Миколи Вороного
Д   Максима Рильського



43.  Смерть пророка, не признаного своїм народом – так окреслив тему свого твору


А   Іван Франко
Б   Панас Мирний
В   Тарас Шевченко
Г   Іван Карпенко-Карий
Д   Михайло Коцюбинський



44.  Рудченко – це справжнє прізвище


А   Івана Білика
Б   Лесі Українки
В   Олександра Олеся
Г   Івана Карпенка-Карого
Д   Івана Нечуя-Левицького



45.  Кононівським полям присвячено твір


А   «Земля»
Б   «Intermezzo»
В   «Лісова пісня»
Г   «Кайдашева сім’я»
Д   «Тіні забутих предків»



46.  За трагічною подією 1918 року написано твір


А   «Київ – традиція»
Б   «Памяті тридцяти»
В   «Любіть Україну!»
Г   «Я (Романтика)»
Д   «Україна в огні»



47.  «…Зненацька згадав про фізкультуру. Йому конче захотілося розпочати день нормально, по-міському, так, ніби він уже зовсім у нових обставинах освоївся. Важливо ж відразу поставити себе в норму, бо норма й розпорядок – перша запорука досягнень!»  – розмірковує


А   Мокій Мазайло
Б   Василь Кравчина
В   Степан Радченко
Г   Людвіг фон Крауз
Д   Григорій Многогрішний



48.  Реченням Блакитніє море. Дитячим щебетом починається ранок на одному з мальовничих півостровів, що по-тутешньому зветься просто кут починається твір


А   «Місто»
Б   «Дитинство»
В   «Мина Мазайло»
Г   «Залізний острів»
Д   «Три зозулі з поклоном»



49.  Засновником усмішки як літературного жанру вважають


А   Остапа Вишню
Б   Олеся Гончара
В   Миколу Куліша
Г   Івана Багряного
Д   Миколу Вороного




50.  Сани, крисані, місяць – образи поезії


А   «Різдво»
Б   «Чари ночі»
В   «Балада про соняшник»
Г   «О, земле втрачена, явись…»
Д   «Як добре те, що смерті не боюсь я…»



51.  Прочитайте рядки.
            Гори! Життя – єдина мить,
            Для смерті ж – вічність ціла.
В уривку використано


А   анафору
Б   асонанс
В   антитезу
Г   алітерацію
Д   алегорію



52.  «Цю землю можна їсти! На! Їж! Я хочу дивитися на тебе, сину мій, як на символ свого буття отут!»  – звертається до свого сина


А   Купріян Хуторний
Б   Лаврін Запорожець
В   Ернст фон Крауз
Г   прадід Данило
Д   Денис Сірко



53.  До постмодерністів належить


А   Євген Маланюк
Б   Іван Багряний
В   Оксана Забужко
Г   Ліна Костенко
Д   Василь Стус



У завданнях 54 – 57 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених ЦИФРАМИ, виберіть ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ, на Вашу думку, варіант, позначений БУКВОЮ.

54.  Установіть відповідність між персонажем твору та його автором


Персонаж твору


1   Гагін
2   Заброда
3   Вишняк
4   Андрюша



Автор твору
А   Пантелеймон Куліш
Б   Олександр Довженко
В   Микола Хвильовий
Г   Ліна Костенко
Д   Олесь Гончар


      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4























55.  Установіть відповідність між назвою твору та літературним напрямом


Назва твору
1   «Кайдашева сім’я»
2   «Я (Романтика)»
3   «Чорна рада»
4   «Маруся»


Літературний напрям                                                        
А   сентименталізм
Б   експресіонізм
В   імпресіонізм
Г   романтизм
Д   реалізм

      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4
























56.  Установіть відповідність між персонажами одного твору


Персонаж твору
Марфа Яркова
Христя Хуторна
Прабаба Марусина
Баранова-Козино

Персонаж твору
А   Данило
Б   Михайло
В   Олеся Запорожець
Г   Одарка Єрмолаївна
Д   Мотрона Розторгуєва
      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4























57.  Установіть відповідність між уривком із твору та його автором



Уривок із твору
1.      Ніхто твоїх не заперечить прав.
Так перший світ осяв твої висоти,
До тебе тислись войовничі готи,
І Данпарштадт із пущі виглядав.
2.      Хтось ними плакав, мичився, болів,
із них почав і ними ж і завершив.
Людей мільярди, і мільярди слів,
а ти їх маєш вимовити вперше!
3.      Сонця хлюпочуться в озерах,
спадають гуся до води
в далеких по життєвих ерах
мої розтанули сліди.
4.      Україно! Ти для мене диво!
І нехай пливе за роком рік,
Буду, мамо, горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік.



Автор твору
А   Василь Стус
Б   Микола Зеров
В   Ліна Костенко
Г   Євген Маланюк
Д   Василь Симоненко

      А   Б   В    Г    Д
1
2
3
4























Частина 3
ВЛАСНЕ ВИСЛОВЛЮВАННЯ
58.  Прочитайте наведений текст.

Київ – місто великих можливостей. Тут живуть відомі актори, письменники, політики… Кажуть, що найбільшого успіху досягають не корінні мешканці столиці, а приїжджі, особливо вихідці з села.

Викладіть Ваш погляд на цю проблему.

Сформулюйте тезу, наведіть два-три переконливі аргументи, що найкраще підтвердять Вашу думку. Проілюструйте Ваші міркування посиланнями на приклади з художньої літератури чи інших видів мистецтва (зазначте автора й назву твору, укажіть проблему, порушену митцем, художній образ, через який проблему розкрито, наведіть цитату з твору тощо), історичними фактами або випадками з життя. Не переказуйте зміст художнього твору, не давайте повної характеристики образів. Сформулюйте висновки.

Увага! Робота, що НЕ ВІДПОВІДАЄ темі власного висловлення, буде оцінено в 0 балів. Роботу обсягом до 100 слів буде оцінено в 0 балів.









2 коментарі: