Завдання для Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
7 клас
І. Запитання і завдання: відповідайте і виконуйте, додержуючи чіткості й лаконічності у висловлюваннях. (8 б.)
1. Утворіть словосполучення, замінюючи іменники прикметниками.
(Софія) собор, (Софіївка) парк, (Ніцца) кінофестиваль, (Золотоноша) школа, (Свірж) замок, (Лейпциг) університет, (Калуш) завод, (Нью-Йорк) хмарочос.
2. Розподіліть слова на 3 групи.
Архаїчна лексика:
Історична лексика:
Діалектна лексика:
Свічадо, сотник, чугайстер, зигзиця, плай, князь, вуйко, піїт, орда.
3. Укажіть слова, які пишуться через дефіс:
А) пів/Європи, Б) пів/євро, В) Євро/парламент, Г) пів/на/десяту, Ґ) пів/чайної ложки, Д) максі/мода, Е) радіо/активний, Є) віце/прем'єр.
4. Які слова утворено префіксально-суфіксальним способом?
А) узгір'я, Б) безмежний, В) праслов'янський, Г) по-українському, Ґ) набережна, Д) сузір'я.
5. Розкрийте значення фразеологізмів:
А) сім мішків гречаної вовни
Б) сім п'ятниць на тиждень
Д) як сім галок
6. Які якісні прикметники не мають ступенів порівняння?
7. Яку синтаксичну функцію виконує інфінітив у реченнях?
А) Не треба правду говорить цвітасто.
Б) Його вчили говорити правду.
В) Уміння говорити правду - риса шляхетної людини.
8. Визначіть спосіб дієслова дати у поданому реченні.
На добрий камінь що не дай, то змеле.
ІІ. Розгорніть подану цитату у роздум.
"Якщо пошукаєш у книгах мудрості уважно, то знайдеш велику користь для душі своєї". ("Повість минулих літ") (12 б.)
💞 💞 💞 💞 💞
Завдання для Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
7 клас
Українська мова
1. Запишіть слова, вставивши, де треба, м'який знак або апостроф.
Плач..., т...мяний, голуб..., конферанс...є, дит...ясла, с...омий, забел...котіти, мавп...ячий, св...ятковий, р...ясний, накл..овування, порт..єра, напів...трухлявий, суб...єкт, подвір...я, інжир...,
т...охкати, напам...ять, бур...яковий, рум...яний
2. Поставте подані іменники в родовому, давальному та орудному відмінках.
Криниця, килим, очі, сльоза, бунтар, снігур, комір, школяр.
3. Зі слів кожного словосполучення способом складання утворіть нові слова.
Падають зорі, трясеться земля, гасить вогонь, чорна земля, багато літ, сім барв, сто поверхів, вказувати дорогу.
4. Доберіть фразеологізми-синоніми (не менше 4) до наведених.
Бити байдики, де козам роги правлять, собаку з'їв.
5. Складіть і запишіть три речення, використавши подані однорідні члени речення.
А) Міста і села, поля і луки, моря і ріки.
Б) Малі й дорослі, старі та молоді, досвічені й недосвічені.
В) Вірші й поеми, й оповідання, і повісті, й уривки з романів.
💞 💞 💞 💞 💞
Завдання для Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
7 клас
2. Доберіть прикметник-означення до незмінюваного іменника:
Сочі, кіно, шимпанзе, поні, леді, фламінго, бюро.
3. З'ясуйте, до якого розряду за значенням належать прикметники:
Широкий, трав'яний, вересневий, бабусин, твердий, залізний, Оксанчин.
4. Утворіть вищий і найвищий ступені порівняння прикметників:
Близький, темний, тугий, важкий, поганий.
5. Провідміняйте числівник: 547
6. Визначте дієвідміну дієслів. Запишіть їх в усіх особах однини і множини. Виділіть закінчення.
Сказати, чистити, писати, сидіти.
7. Напишіть твір на одну із тем:
А) Що означає бути щасливим?
Б) Що таке вихованість?
В) Світ моїх захоплень.
Українська мова
2. Доберіть прикметник-означення до незмінюваного іменника:
Сочі, кіно, шимпанзе, поні, леді, фламінго, бюро.
3. З'ясуйте, до якого розряду за значенням належать прикметники:
Широкий, трав'яний, вересневий, бабусин, твердий, залізний, Оксанчин.
4. Утворіть вищий і найвищий ступені порівняння прикметників:
Близький, темний, тугий, важкий, поганий.
5. Провідміняйте числівник: 547
6. Визначте дієвідміну дієслів. Запишіть їх в усіх особах однини і множини. Виділіть закінчення.
Сказати, чистити, писати, сидіти.
7. Напишіть твір на одну із тем:
А) Що означає бути щасливим?
Б) Що таке вихованість?
В) Світ моїх захоплень.
💝 💝 💝 💝 💝
Завдання для Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
7 клас
Українська мова
1. Замініть слово, щоб відбулося чергування.
Доба, рішучість, лебідь, піч, ступінь, у дружньому, п'ятому, берегти, гребти, підперезати, плести, стрелити, летіти, пекти, текти, тесати.
2. Запишіть відомі вам звертання до мамері. Складіть з ними 5 речень.
3. Відредагуйте речення.
1) Машина притормозила біля обочини. 2) Гурток по вивченню географії у нашій школі. 3) Повернувшись з командировки батько зустрів нас на пероні. 4) Він відноситься до мене з повагою. 5) Ці питання мене не касаються. 6) Екзамен для нас не являються трудністю. 7) Засідання уже зачинилося.
4. Провідміняйте числівники 1000, 90, 571.
5. Назвіть відомі вам типи присудків, навести приклади їх у реченнях, складених самостійно.
6. Дайте короткі відповіді:
1) До обрядових пісень належать... (дати визначення, навести приклади).
2) Народні думи - це... (приклади).
3) Улюблений герой Шевченкових поезій - ...
4) Основні прийоми зображення героя в епічному творі - ...
5) Тавтологія - це... (дати визначення, навести приклади використання тавтології в творах усної народної творчості).
7. Написати пейзажний етюд "Останній подих осені".
1. Замініть слово, щоб відбулося чергування.
Доба, рішучість, лебідь, піч, ступінь, у дружньому, п'ятому, берегти, гребти, підперезати, плести, стрелити, летіти, пекти, текти, тесати.
2. Запишіть відомі вам звертання до мамері. Складіть з ними 5 речень.
3. Відредагуйте речення.
1) Машина притормозила біля обочини. 2) Гурток по вивченню географії у нашій школі. 3) Повернувшись з командировки батько зустрів нас на пероні. 4) Він відноситься до мене з повагою. 5) Ці питання мене не касаються. 6) Екзамен для нас не являються трудністю. 7) Засідання уже зачинилося.
4. Провідміняйте числівники 1000, 90, 571.
5. Назвіть відомі вам типи присудків, навести приклади їх у реченнях, складених самостійно.
6. Дайте короткі відповіді:
1) До обрядових пісень належать... (дати визначення, навести приклади).
2) Народні думи - це... (приклади).
3) Улюблений герой Шевченкових поезій - ...
4) Основні прийоми зображення героя в епічному творі - ...
5) Тавтологія - це... (дати визначення, навести приклади використання тавтології в творах усної народної творчості).
7. Написати пейзажний етюд "Останній подих осені".
Немає коментарів:
Дописати коментар