Завдання для Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
8 клас

1. У кожному із словосполучень знайдіть і виправте помилку.
Хворіти грипом, без діла тинятися по вулицям, жити по проспекту Перемоги, українець по походженню, бути в Києві по справах, одягнений по моді, зробити по всіх правилах, за бажанням публіки, по власному бажанню, за вимогою влади, повернути при умові.
2. Виконайте синтаксичний розбір речення, попередньо розставивши пунктограми.
Чого тільки немає у Даниловому лантусі тут і ніж і ложка і шматок дроту і казанок пшоно і сало цибуля й борошно картопля й сіль хліб і сухарі а ще великі садівницькі ножиці пилка сокира терпуг а ще гачки важки та поплавці до вудок.
3. Складіть таблицю небуквених орфограм.
4. Назвати типи присудків і способи їх вираження, підтверджуючи прикладами.
5. Пригадайте, що таке абревіатура і які вимоги висуваються до їх використання.
6. Що таке фольклор? Наведіть приклади різних жанрів народних творів.
7. Назвіть відомих вам письменників-земляків, розкажіть про творчість одного із них.
8. Напишіть твір на тему: "Вірний друг - то найбільший скарб".
😏 😏 😏 😏 😏
Завдання для Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
8 клас
1. Яким членом речення може бути іменник? Довести це прикладами. Виконати синтаксичний розбір одного речення.
2. Утворіть словосполучення, які б відповідали поданим нижче схемам.
іменник+в+іменник;
дієслово+через+іменник;
прикметник+на+іменник;
іменник+з+іменник;
дієслово+в+іменник;
прислівник+дієслово.
3. Поставте в родовому та орудному відмінках множини слова.
Гість, кінь, чоботи, око, плече, крило.
4. Пояснити, чому в словах в'язання, бур'ян потрібно ставити апостроф, а у словах медвяний, буряк він відсутній.
5. Запишіть назви мешканців населених пунктів України.
Житомир, Вишневе, Остер, Балта, Алупка, Великі Мости.
6. Дайте відповідь на питання.
У перші десятиліття ХІХ ст найбільш плідно розвивалася повчальна література, зокрема жанр байки. Чому?
7. Поділити рядки на стопи, визначити віршовий розмір. Знайти у тексті ознаки, властиві народним пісням.
Спить мій маласенький, спить мій синок...
Спить він, наслухавшись дивних казок.
Нащо ж ти віченьку знову відкрив?!
Спи, моя пташко, то вітер завив,
Стогне і виє уже він давно,
Б'ється і стука у наше вікно...
Геть, розбишако, в далекі степи!..
Спи, моя ластівко, солодко спи!
Олександр Олесь
8. Напишіть твір на тему "А поки ми сміємося - будем жити..."
Житомир, Вишневе, Остер, Балта, Алупка, Великі Мости.
6. Дайте відповідь на питання.
У перші десятиліття ХІХ ст найбільш плідно розвивалася повчальна література, зокрема жанр байки. Чому?
7. Поділити рядки на стопи, визначити віршовий розмір. Знайти у тексті ознаки, властиві народним пісням.
Спить мій маласенький, спить мій синок...
Спить він, наслухавшись дивних казок.
Нащо ж ти віченьку знову відкрив?!
Спи, моя пташко, то вітер завив,
Стогне і виє уже він давно,
Б'ється і стука у наше вікно...
Геть, розбишако, в далекі степи!..
Спи, моя ластівко, солодко спи!
Олександр Олесь
8. Напишіть твір на тему "А поки ми сміємося - будем жити..."
Немає коментарів:
Дописати коментар