неділя, 4 серпня 2019 р.

Зарубіжна література 5 кл



Календарно-тематичне планування з зарубіжної літератури (5 кл.)
Зарубіжна література. 5 кл.: підруч. для закл. загальн. середн. освіти / О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва, О. В. Орлова, М. О. Зуєнко, О. І. Кобзар. – Вид. 2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. – К.:Грамота, 2018. – 256 с.: іл.



Розділ,  тема  уроку

Дата проведення


5-А

5-Б


Вступ. Література і фольклор (2 год)


1

Художня література — духовна скарбниця людства.
Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні ознаки. (прислів’я, приказки)




2

Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).
Гуманістичні цінності, втілені у  фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.



Казки народів світу (18 год)

3


Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки. Автор, початкові поняття про оригінал і переклад. Будова казки.




4
Пригоди казкових тварин. «Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи житейської мудрості.







5
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.



6


Розвиток мовлення (усно) Порівняльна характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»).




7
Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик».  Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи.



 8

 Мандрівні казкові сюжети. Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Національний колорит японських казок.



9


Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.
ТЛ. Антитеза, алегорія.





10

Давні збірки народних казок. Збірка арабських казок «Тисяча і одна ніч».




11
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження  жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці.
ЛК. Нац. колорит казок і засоби його створення.



12
Втілення в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами. 
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).



13
Контрольна робота за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести



14
Позакласне читання Шарль Перро «Попелюшка».




15
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.



16
Розвиток мовлення (письмово)Письмовий переказ казки «Пані Метелиця» (навчальний). ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).



17
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила» (напам’ять). Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система образів. Автор. 
ТЛ. Оригінал, переклад. Автор.



18
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875).  Утвердження сили кохання й відданості в казці «Непохитний олов’яний солдатик».



19
 Г. К. Андерсен «Соловей». Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».



20
Соловей як втілення сили природи й мистецтва;
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.



21
Оскар Уайльд (1854-1900).  «Хлопчик-зірка».  Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору.



22
Казкові персонажі, їх характеристика.
ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація  та ін.).



23
Еволюція образу головного героя.



24
Контрольна робота за розділом «Казки народів світу». Тести



Природа і людина (8 год)



25
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.



26
Йоганн Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня  подорожнього» (напам’ять).  Зображення  взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. 
ТЛ. Епітет, метафора.



27
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…» ( напам’ять). Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).



28
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські спостереження за світом природи.
ТЛ. Тема, ідея твору.



29
Зображення художніх образів, їх розкриття в  подіях твору «Снап». 



30
Контрольна робота за розділом «Природа і людина».
Тести



31
Позакласне читання Самуїл Маршак «Дванадцять місяців»



32
Українські переклади творів зарубіжних авторів  про природу. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.



Світ дитинства (10 год)



33
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість.



34
Світ дорослих і світ дітей у повісті.



35
Том Сойєр.
ТЛ. Портрет.



36
Гекльберрі Фінн.



37
Ставлення автора до своїх героїв.



38
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)




39
Розвиток мовлення (письмово) Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом.



40
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».
ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.



41
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.



42
Полліанна та її друзі.
ТЛ. Портрет.



43
Художні засоби розкриття образу Полліанни.



44
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.



45
Розвиток мовлення (усно) Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис характеру).



46
Позакласне читання  Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».
Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха».



47
Контрольна робота за розділом «Світ дитинства» . Тести



Сила творчої уяви


48
Льюїс Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.
ТЛ. Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість.



49
Втілення сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в Задзеркаллі»).
Переклади й видання книг Л. Керролла.



50
Зв’язок книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії «вікторіанської» доби.
ЕК. Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в Країні Див». Елементи казки у творі.



51
Світ уяви Аліси та її захопливі пригоди.



52
Образ Аліси.
ТЛ. Портрет.



53
Персонажі, які оточують героїню.




54
Особливості художньої мови твору.



55
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші          М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
ТЛ.  Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну), повість



56
Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.



57
Контрольна робота за розділом «Сила творчої уяви».  Тести



Сучасна література. У колі добрих героїв (8 год)




58 
 Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».
ТЛ. Персонаж і герой літературного твору.
ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для дітей і про дітей.



59
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.



60
Характеристика образу містера Вонки.



61
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота з текстом твору.



62
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу Чарлі Бакета.



63
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника».



64
Чарівність художнього світу твору.



65
Персонажі, втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.



66
 Інші пригоди Мумі-тролів. «Комета прилітає»



67
Контрольна робота за розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв». Тести



68
Позакласне читання   Ліндґрен А. «Малюк і Карлсон».




69
Повторення вивченого матеріалу за 5клас  (КВК)




70
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за рік. Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 6-й клас.






Немає коментарів:

Дописати коментар