Зарубіжна література. 5 кл.: підруч. для закл. загальн.
середн.
освіти
/ О. М. Ніколенко, Т. М. Конєва, О. В. Орлова, М. О. Зуєнко, О. І. Кобзар. – Вид.
2-е, доопрацьоване відповідно до чинної навчальної програми. – К.:Грамота,
2018. – 256 с.:
іл.
№
|
Розділ,
тема уроку
|
Дата проведення
|
|||||
5-А
|
5-Б |
||||||
Вступ.
Література і фольклор (2 год)
|
|||||||
1
|
Художня література — духовна скарбниця людства.
Скарби народної фантазії. Фольклор, його характерні
ознаки. (прислів’я, приказки)
|
||||||
2
|
Фольклорні жанри різних народів (загадки, пісні).
Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література
і фольклор.
|
||||||
Казки народів світу (18 год)
|
|||||||
3
|
Різновиди
казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.
Автор, початкові поняття про оригінал і переклад. Будова казки.
|
||||||
4
|
Пригоди
казкових тварин. «Панчатантра» - перша у світі фольклорна збірка, книга про основи
житейської мудрості.
|
||||||
5
|
Індійська
народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних
людських якостей. Філософський зміст казки.
|
||||||
6
|
Розвиток
мовлення (усно) Порівняльна
характеристика Чандарави (індійська казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити
(казка І. Франка «Фарбований Лис»).
|
||||||
7
|
Японська
народна казка «Момотаро, або Хлопчик Персик».
Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до
природи.
|
||||||
8
|
Мандрівні казкові сюжети. Японська народна
казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Національний колорит японських казок.
|
||||||
9
|
Китайська
народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу
митця в казці.
ТЛ.
Антитеза, алегорія.
|
||||||
10
|
Давні
збірки народних казок. Збірка арабських казок «Тисяча і одна ніч».
|
||||||
11
|
Арабська
народна казка «Синдбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності
в казці.
ЛК.
Нац. колорит казок і засоби його створення.
|
||||||
12
|
Втілення
в образі Синдбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
ЛК.
Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика,
мультиплікація та ін.).
|
||||||
13
|
Контрольна робота
за розділами: «Вступ. Казки народів світу». Тести
|
||||||
14
|
Позакласне читання Шарль
Перро «Попелюшка».
|
||||||
15
|
Брати
Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Значення діяльності братів . Ґрімм у збиранні
й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів.
Антитези у пропонованих творах.
|
||||||
16
|
Розвиток мовлення (письмово)Письмовий переказ казки «Пані Метелиця»
(навчальний). ЛК. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно,
музика, мультиплікація та ін.).
|
||||||
17
|
Олександр
Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми «Руслан і Людмила» (напам’ять).
Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна. Система
образів. Автор.
ТЛ.
Оригінал, переклад. Автор.
|
||||||
18
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805 -1875). Утвердження сили кохання й відданості в казці
«Непохитний олов’яний солдатик».
|
||||||
19
|
Г. К. Андерсен «Соловей».
Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей».
|
||||||
20
|
Соловей як втілення сили природи й мистецтва;
ЛК.
Казкові образи й сюжети у творах мистецтва.
|
||||||
21
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви
твору.
|
||||||
22
|
Казкові персонажі, їх характеристика.
ЛК.
Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика,
мультиплікація та ін.).
|
||||||
23
|
Еволюція
образу головного героя.
|
||||||
24
|
Контрольна робота за
розділом «Казки народів світу». Тести
|
||||||
Природа і людина (8 год)
|
|||||||
25
|
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація
образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
ТЛ. Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея.
|
||||||
26
|
Йоганн
Вольфганг Ґете (1749-1832). «Нічна пісня
подорожнього» (напам’ять). Зображення
взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.
ТЛ. Епітет, метафора.
|
||||||
27
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…» ( напам’ять).
Втілення краси весняної природи у вірші. Зв'язок із фольклором (пісня).
|
||||||
28
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап». Авторські
спостереження за світом природи.
ТЛ. Тема, ідея твору.
|
||||||
29
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору «Снап».
|
||||||
30
|
Контрольна робота за розділом «Природа і людина».
Тести
|
||||||
31
|
Позакласне читання Самуїл
Маршак «Дванадцять місяців»
|
||||||
32
|
Українські
переклади творів зарубіжних авторів
про природу. Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
|
||||||
Світ дитинства (10 год)
|
|||||||
33
|
Марк Твен (1835-1910). «Пригоди Тома Сойєра». Провідні
ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.).
ТЛ. Початкові поняття про сюжет, повість.
|
||||||
34
|
Світ дорослих і світ дітей у повісті.
|
||||||
35
|
Том Сойєр.
ТЛ. Портрет.
|
||||||
36
|
Гекльберрі Фінн.
|
||||||
37
|
Ставлення автора до своїх героїв.
|
||||||
38
|
Провідні ідеї твору (дружба, кохання, людяність та ін.)
|
||||||
39
|
Розвиток мовлення (письмово) Порівняльна характеристика Тома та Гека за поданим планом.
|
||||||
40
|
Елеанор Портер (1868-1920). «Полліанна».
ТЛ. Початкове поняття про роман, сюжет.
|
||||||
41
|
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на
життя міста.
|
||||||
42
|
Полліанна та її друзі.
ТЛ. Портрет.
|
||||||
43
|
Художні засоби розкриття образу Полліанни.
|
||||||
44
|
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
||||||
45
|
Розвиток мовлення (усно) Порівняльна характеристика образів Тома Сойєра і Полліанни (на рівні рис
характеру).
|
||||||
46
|
Позакласне читання Астрід Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха».
Фільми за твором «Пеппі Довгапанчоха».
|
||||||
47
|
Контрольна
робота за
розділом «Світ дитинства» . Тести
|
||||||
Сила творчої уяви
|
|||||||
48
|
Льюїс
Керролл (1832-1898). «Аліса в Країні Див». Творча історія книги.
ТЛ.
Початкові поняття про фантастику. Поглиблення понять про казку (літературну),
повість.
|
||||||
49
|
Втілення
сюжету повісті-казки Л. Керролла «Аліса в Країні Див» у різних видах
мистецтва (кіно, мультиплікація, музика та ін.). Продовження книги («Аліса в
Задзеркаллі»).
Переклади
й видання книг Л. Керролла.
|
||||||
50
|
Зв’язок
книги «Аліса в Країні Див» із біографією письменника та життям Англії
«вікторіанської» доби.
ЕК.
Порівняння фрагментів оригіналу й перекладу повісті-казки Керролла «Аліса в
Країні Див». Елементи казки у творі.
|
||||||
51
|
Світ
уяви Аліси та її захопливі пригоди.
|
||||||
52
|
Образ
Аліси.
ТЛ.
Портрет.
|
||||||
53
|
Персонажі,
які оточують героїню.
|
||||||
54
|
Особливості
художньої мови твору.
|
||||||
55
|
Марина Іванівна Цвєтаєва (1892-1941). «Книги в
червоній палітурці». Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші М. І. Цвєтаєвої. Знайомі образи з
прочитаних книг (Том Сойєр, Гекльберрі Фінн та ін.).
ТЛ. Початкові поняття про фантастику.
Поглиблення понять про казку (літературну), повість
|
||||||
56
|
Образ ліричної героїні,
котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі.
|
||||||
57
|
Контрольна робота
за розділом «Сила творчої уяви». Тести
|
||||||
Сучасна література. У колі добрих героїв (8 год)
|
|||||||
58
|
Роальд Дал
(1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика».
ТЛ.
Персонаж і герой літературного твору.
ЛК. Твори сучасного мистецтва (кіно, театр та ін.) для
дітей і про дітей.
|
||||||
59
|
Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій
шоколадній фабриці містера Вонки. Робота з текстом твору.
|
||||||
60
|
Характеристика
образу містера Вонки.
|
||||||
61
|
Зображення в повісті реального та фантастичного. Робота
з текстом твору.
|
||||||
62
|
Доброта і щирість головного героя. Характеристика образу
Чарлі Бакета.
|
||||||
63
|
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника».
|
||||||
64
|
Чарівність художнього світу твору.
|
||||||
65
|
Персонажі,
втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.
|
||||||
66
|
Інші пригоди
Мумі-тролів. «Комета прилітає»
|
||||||
67
|
Контрольна робота за
розділом «Сучасна література. У колі добрих героїв». Тести
|
||||||
68
|
Позакласне читання Ліндґрен А. «Малюк і
Карлсон».
|
||||||
69
|
Повторення вивченого матеріалу за 5клас (КВК)
|
||||||
70
|
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу за рік. Ознайомлення зі списком рекомендованої літератури на 6-й
клас.
|
||||||

Немає коментарів:
Дописати коментар