субота, 23 лютого 2019 р.


11 клас. Контрольна робота
Творчість Бертольда  Брехта та Альбера Камю
Рівень І (0,5 бала)
1. Бертольда Брехта гітлерівський уряд позбавив німецького громадянства за антимілітаристський характер:
а) вірша «Легенда про мертвого солдата»;
б) драми «Матінка Кураж і її діти»;
в) драми «Страх і відчай у Третій імперії»;
г) трактат «Бесіди».


2. Характер свого театру Брехт визначив як:
а) драматичний;                   б) дискусійний;                   
в) проблемний;                     г) епічний.

3. Основна проблема драми «Життя Галілея»:
а) відповідальність вченого за наслідки своєї діяльності;
б) складні стосунки вчених і релігійних сил;
в) вибір між матеріальним благополуччям та істиною;
г) співвідношення наукової істини і помилки.

4. У фіналі п’єси Галілей так оцінює своє відступництво:
а) виправдовує необхідністю подальшої праці, таємної боротьби;
б) пояснює слабкістю, вболіванням за долю сім’ї, страхом тортур;
в) вважає себе зрадником науки, не гідним звання вченого і поваги;
г) суспільство ще не готове до його відкриттів.

5. «Нещасна та країна, що потребує героїв», - ця фраза Галілея є:
а) виправданням свого зречення;
б) позицією вченого, який працює не заради слави;
в) позицією егоїста, який себе ставить понад усе,
г) спроба заспокоїти свою совість.

6. Що слугувало першим сигналом лиха в романі «Чума»?
          А) похолодання;
          Б) зникнення в місті бродячих котів та собак;
          В) поява щурів;
          Г) неприємний запах у місті.

 7. Хто з персонажів «Чума» першим почав бити на сполох, щойно пошесть почала поширюватись?
          А) Панлю;
          Б) Рамбер;
          В) Ріє;
          Г) Гран.
8. Що організував в Орані Тарру?
          А) народну самооборону;
          Б) добровільні санітарні дружини;
          В) народну міліцію;
          Г) бюлетень про стан боротьби з чумою.

9. Як в Орані поводяться з тими, хто був в контакті з хворими на чуму?
          А) вбивають;
          Б) виганяють за межі міста;
          В) вивозять в карантинні табори;
          Г) забороняють виходити з квартир.

10. Яка подія найбільше вразила отця Панлю і вплинула на його світогляд?
          А) смерть у муках хлопчика;
          Б) те, що люди перестали ходити до церкви;
          В) те, що парафіяни стали ревно молитися;
          Г) інформація про те, яка частина жителів міста померла від чуми.

Рівень ІІ (1 бал)
11. Установіть відповідність між репліками та персонажами, яким вони належать.
А) «Коли істина не спроможна оборонятися, вона повинна перейти в наступ. Я їх ткну прямо в цей телескоп – хай дивляться…»
Б) «Як можуть власть імущі тримати на волі того, хто знає правду, бодай про найвіддаленішу зірку!..»
В) «Математика – чисте мистецтво, так би мовити. Не те щоб республіка не цінила її, цінить, та ще й як високо. Вона не така вже необхідна наука, як філософія, не така корисна, як теологія, але ж вона дає знавцям таку безмежну насолоду…»
Г) «Людина – вінець творіння, кожна дитина знає, що це найвищий і найулюбленіший витвір Божий. Як міг би Господь плід таких чудотворних зусиль витрачати на маленьку крайню планету, яка весь час кудись тікає?..»

1) Галілей,     2) дуже старий кардинал,    3) куратор Падунського університету,    4) Садрего, друг Галілея,      5) кардинал-інквізитор

12. Установіть відповідність між репліками та персонажами, яким вони належать.
А) «Навіщо мені боротися з чумою, коли вона мені вигідна?»
Б) «Божий перст відокремить чистих від нечистих, праведних від винних, він – зло, що веде в царство доброти. Від нього не захистить мирська медицина, обранцям слід довіритися провидінню.»
В) «Ось тоді я зрозумів, що принаймні протягом усіх цих довгих літ як був, так і зостався «зачумленим», а сам відчайдушно вірив, ніби саме із чумою і борюся»
Г) «Але тепер, коли я бачив те, що бачив, я відчуваю, що я теж тутешній, хочу я того чи не хочу. Ця історія стосується однаково нас усіх»
Д) «Чума тут, треба захищатися.»
        
1) Рамбер, 2) отець Панлю, 3) Ріє, 4) Коттар, 5) Гран, 6) Тарру

13. Укажіть послідовність подій у романі "Чума".
а) приїзд нареченої Рамбера,
б) приїзд матері Ріє,
в) відчинення міської брами,
г) від'їзд дружини Ріє,
д) Коттар намагається покінчити життя самогубством,
е) смерть безневинної дитини.

Рівень ІІІ (4 бали)
Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань:
1)    Яка головна проблема твору Б. Брехта «Життя Галілея»? У чому її актуальність?
2)    Хто такий Тарру? Яку роль він виконує в системі персонажів твору "Чума"? Чому помирає?

Немає коментарів:

Дописати коментар